Eğlence Pazarlaması Dersi 8. Ünite Sorularla Öğrenelim

Bilgisayar Ve Video Oyunları

1. Soru

Aşağıdakilerden hangisi oyunun bir özelliği değildir?

  1. Duyu organlarında, sinir ve kaslarda ve zihinsel düzeyde oluşur,
  2. Deneyimler tekrarlanır,
  3. Zaman ve mekânı kendi sınırlar,
  4. Zorlama ile ortaya çıkar
  5. Düzenli gelişim aşamaları gösterir.
Cevap

Oyun kendiliğinden ortaya çıkma özelliğine sahiptir. Zorlama ile çıkma gibi bir özelliği yoktur.


2. Soru

Oyun kendi içinde beş oyun türüne ayrılmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi bu türlerden biri değildir?

  1. Motor - fiziksel oyunlar
  2. Sayısal oyunlar
  3. Yapısal oyunlar
  4. Düşsel oyunlar
  5. Çocukça oyunlar
Cevap

Oyun kendi içerisinde beş oyun türüne ayrılmaktadır. Bunlar;

  • Motor - fiziksel oyunlar
  • Sayısal oyunlar
  • Yapısal oyunlar
  • Düşsel oyunlar
  • Kurallı oyunlardır. Cevap E'dir.

3. Soru

Aşağıdakilerden hangisi motor-fiziksel oyunlardan biri değildir?

  1. Koşmak
  2. Zıplamak
  3. Tırmanmak
  4. Top oynamak
  5. Evcilik
Cevap

 Bireylerin bedensel gelişimlerinde büyük öneme sahip olan motor oyunları ile kaslar, sinirler ve beyin fonksiyonlarının bütünleşmesinin geliştirilmesi sağlanmış olunur. Evcilik düşsel oyun türüne ait bir örnektir.  


4. Soru

Aşağıdak Bireyin çevrelerindeki nesneleri yeni bir şeyler yaratmak amacıyla kullanmaları üzerine kurulu oyunlardır. Yapısal oyunlar, bireyin etraflarındaki nesneleri deneyimlemesini; uygun olan veya olmayan kombinasyonları anlamasını; istifleme, inşa etme, çizim yapma, set oluşturma ve kurgulama üzerine temel bilgileri edinmesini sağlar. Ayrıca bireylerin kendi çevrelerini kontrol etme yetisi kazandırır. Böylece bireyler nesne ve malzemeleri kullanırken; kelime, fikir ve kavramları da kullanma becerisi kazanır. Açıklama dikkate alındığında aşağıdakilerden hangisinin yapısal oyun olmadığı söylenebilir?

  1. Bloklarla kuleler
  2. Şehirler inşa etmek
  3. Kumla oynamak
  4. Eksik resmi tamamlamak
  5. Kovboyculuk
Cevap

Açıklama dikkate alındığında kovboyculuğun yapısal oyunlardan olmadığı anlaşılır.


5. Soru

İnsanlar oyun içerisinde bir rol üstlendikleri bilinmektedir. İnsanlara bu rolün getirdiği bazı yeni kazanımlar ile kişisel duygu ve istekler bulunmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir?

  1. Zaman geçirme
  2. Fantezi dünyası
  3. Kişisel tatmin ve motivasyon
  4. Öğrenme/eğitim
  5. İlerde politikaya atılmak
Cevap

Rolün getirdiği bazı yeni kazanımlar ile kişisel duygu ve istekler şunlardır: Zaman geçirme

Fantezi dünyası, Kişisel tatmin ve motivasyon, Öğrenme/eğitim, yasak, kuraldışı veya affedilemez olanı yapma arzusu gibi uç noktalar, Yarışma, Kendini İspatlama, Kazanma, Takdir Toplama ve Kişisel Kazanımlar, Takdir Toplama ve Saygı Görme şeklindedir. Cevap E'dir.


6. Soru

Aşağıdakilerden hangisi bilgisayar ve video oyunlarının özelliklerinden biri değildir?

  1. Teknolojik olarak kendini yenilemesi,
  2. Oyuncu ile bütünleşip kişiselleşmesi,
  3. Ses ve görüntü efektlerinin gerçeğe yakın olması,
  4. Tekrar oynanabilme (oyuna bırakılan yerden devam edebilme) ve
  5. Tek kullanıcılı olması.
Cevap

Bilgisayar ve video oyunlarının özellikleri çok kullanıcılı olmasıdır.


7. Soru

Pazarlama her an internete bağlanan, SMS ve MMS gibi mobil hizmetleri kullanan ya da anlık ileti servisleri ile sohbet eden ve tek başına ya da bir ağ üzerinde oyun oynarken çok fazla vakit harcayan gençlerden dolayı ortaya çıktığı görülen yeni bir pazarlama kavramı hangisidir?

  1. Reklam
  2. Kişisel satış
  3. Halkla ilişkiler
  4. Oyun-reklam (advergamıng)
  5. Doğrudan pazarlama
Cevap

Sözü edilen kavram oyun- reklamdır (advergamıng). Oyun-reklam, (advergame), pazarlama ve oyun konseptlerini birleştiren amacı marka bilinirliğini artırmak ve pazarlama içerikli mesajların verilmesini sağlamak olan bir oyun türüdür. Oyun-reklamlar (advergame) ile sunulan eğlence karşılığında, ziyaretçinin yani tüketicinin markaya ve markanın verdiği mesajlara ilgisi çekilmeye çalışılmaktadır. 


8. Soru

Aşağıdakilerden hangisi oyun ve eğlence dünyasında coşku kategorisine giren bir unsur olarak değerlendirilmez?

  1. Neşe
  2. Düşmanlık
  3. Sevgi
  4. Başarı
  5. Heyecan
Cevap

Düşmanlık bu unsurlar arasında değildir. Coşku kategorileri şunlardır;

Neşe, Korku, İlgi, Sevgi, Gurur, Başarı, Yeterlilik, Zevk, Tutku, Hırs, Mutluluk, Güven, Heyecan, Sürpriz. Cevap B'dir. 


9. Soru

Aşağıdakilerden hangisi online oyun oynama duygularından biri değildir?

  1. Gerginlik
  2. Başarı
  3. Onurlama
  4. Kuralları çiğneme
  5. Düşüp kirlenme
Cevap

Düşüp kirlenme online oynama duyguları arasında yer almaz.  


10. Soru

Tesadüfi oyuncular kendi içinde dört gruba ayrılabilmektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu gruplardan biri değildir?

  1. Yeni başlayanlar
  2. Zaman öldürücüler
  3. Müptelalar
  4. Sosyal oyuncular
  5. Stres atıcılar
Cevap

Tesadüfi oyuncular ise kendi içinde dört gruba ayırmak mümkündür. Bunlar; yeni başlayanlar, zaman öldürücüler, stres atıcılar ve sosyal oyunculardır.


11. Soru

Aşağıdakilerden hangisi oyunun özelliklerinden biri değildir?

  1.  Kendiliğinden ortaya çıkar,
  2.  Duyu organlarında, sinir ve kaslarda ve zihinsel düzeyde oluşur,
  3. Deneyimler tekrarlanmaz,
  4. Zaman ve mekânı kendi sınırlar,
  5. Düzenli gelişim aşamaları gösterir.
Cevap

Cevap: oyunlarda deneyimler tekrarlanır. Cevap C.


12. Soru

Aşağıdakilerden hangisi yapısal oyunlardan biri değildir?

  1. Bloklarla kuleler
  2. Şehirler inşa etmek
  3. Kumla oynamak
  4. Kaldırım üzerine tebeşirle çizgiler çizmek gibi oyunlardır.
  5. Koşmak
Cevap

Cevap E'dir. 


13. Soru

Aşağıdakilerden hangisi düşsel hayali oyunlardan biri değildir?

  1. Kovboyculuk
  2. Evcilik
  3.  Hırsız-polis
  4.  Korsanlık rolleri
  5. Bloklarla kuleler
Cevap

Bloklarla kuleler yapısal oyunlara girmektedir. 


14. Soru

Aşağıdakilerden hangisi Sherry ve Lucas'a göre oyun oynama nedeni olarak gösterilmemektedir?

  1. Rekabet
  2. Meydan okuma
  3. Sosyal iletişim
  4. Takdir tpplama
  5. Çeşitlilik
Cevap

Sherry ve Lucas ise (2001) oyun oynama nedeni olarak;
• Rekabet,
• Meydan okuma,
• Sosyal iletişim,
• Çeşitlilik,
• Canlandırıcı etki ve
• Düşsel ortamları
görmektedirler.


15. Soru

Level dergisi bilgisayar ve video oyunlarını, hem tematik hem de teknolojik özelliklerine göre sınıflara ayırmıştır. Hangisi bu sınıflardan biri değildir?

  1. Ağ oyunları (Counter-Strike, UT2004, Battlefield serisi)
  2. Aksiyon oyunlar (Max Payne, Splinter Cell, Tomb Raider, GTA)
  3. Düşük maliyetli ounlar
  4. First Person Shooter (FPS)
  5. Macera oyunları
Cevap

Level dergisi ise bilgisayar ve video oyunlarını, hem tematik hem de teknolojik özelliklerine göre şu
şekilde sınıflandırmaktadır:
• Ağ oyunları (Counter-Strike, UT2004, Battlefield serisi)
• Aksiyon oyunlar (Max Payne, Splinter Cell, Tomb Raider, GTA)
• First Person Shooter (FPS)
• Macera oyunları
• Motor sporları ve yarış oyunları
• Rol yapma/canlandırma oyunları (RPG)
• Simülasyon oyunları
• Spor oyunları
• Strateji oyunları


16. Soru

Bilinen ilk bilgisayar oyunu fizikçi Willy Higinbotham tarafından geliştirilen interaktif masa tenisi benzeri bir oyundur. Oyun hangi yıllarda geliştirilmiştir?

  1. 1930 yıllarında
  2. 1940 yıllarında
  3. 1950 ve 1960 arası yıllarda
  4. 1970 yılında
  5. 1990 yıllarında
Cevap

Oyun 1958 yılında geliştirilmiştir. 


17. Soru

Bu oyuncu grubu günlük yaşamından uzaklaşmak için oyun oynar. Diğer işleri ve yükümlülükleri nedeniyle uzun süre oynamazlar. Sözü edilen oyuncu tipolojisi hangisidir?

  1. Yeni başalayanlar
  2. Profesyoneller
  3. Zaman öldürücüler
  4. stres atıcılar
  5. Müptelalar
Cevap

Cevap C'dir. 


18. Soru

Yeteneklerini korumak ve ortaya koymak amacıyla oyun oynarlar. Rekabet durumunu her zaman göz önünde bulundururlar. Bu kişiler çoğunlukla klanların (diğerleri ile oynayan oyuncu grubu) üyesidir. Son yıllarda başta Avrupa ve Amerika’da şampiyonaları düzenlenen Dünya Elektronik Spor Şampiyonası’na katılan siber atletler bu kategori altında sınıflandırılabilir. Sözü edilen bu kategori aşağıdakilerden hangisidir?

  1. Yeni başlayanlar
  2. zaman öldürücüler
  3. Stres atıcılar
  4. Sosyal oyuncular
  5. Profesyoneller
Cevap

Cevap E'dir. 


19. Soru

1995 yılında Jürgen Fritz tarafından yapılan çalışma, bir bilgisayar oyununda tüketiciyi güdüleyen etmenleri beş grup altında ele almıştır. aşağıdakilerden hangisi bu gruplardan biri değildir?

  1. İlişki
  2. Liderlik
  3. Sakınma
  4. Üzüntü
  5. Başarı
Cevap

Cevap C'dir. 


20. Soru

İş stresinden uzaklaşma, zafer elde etme, sıkıntı ve stresten kurtulma gibi güdülerle hareket eden birinin yapacağı şey aşağıdakilerden hangisi olabilir?

  1. TV izleme
  2.  Kitap okuma
  3.  Evde oturma
  4.  Oyun oynama
  5. Uyuma
Cevap

Oyun oynamaya güdüleyen temel faktörlerle ilgili olarak oyuncular aşağıdaki konuları vurgulamıştır.
• İş stresinden uzaklaşma
• Zafer elde etme
• Sıkıntı ve stresten kurtulma
• Mental olarak televizyondan daha teşvik edici bulma


Güz Dönemi Dönem Sonu Sınavı
18 Ocak 2025 Cumartesi
v