Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Dersi 2. Ünite Sorularla Öğrenelim

Kullanıcı Deneyimi Tasarım Süreci Bileşenleri

1. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarımı kaç aşamadan oluşur?

Cevap

Kullanıcı deneyimi tasarımı; strateji geliştirme,
kapsamı belirleme, yapıyı oluşturma, iskeleti oluşturma ve
görselleştirme olmak üzere soyuttan somuta doğru
ilerleyen beş ardışık aşamadan oluşur.


2. Soru

Strateji geliştirme aşamasının amacı nedir?

Cevap

Strateji geliştirme aşamasında, kullanıcıların
ihtiyaçları, neden böyle bir ürüne ihtiyaç duydukları,
neden ihtiyaçların karşılanması gerektiği, neden bu
konuya eğildikleri gibi ürün ve hizmetin oraya
konmasındaki hedeflere zemin oluşturan sorulara yanıt
aranır.


3. Soru

Kapsam belirleme aşamasının amacı nedir?

Cevap

Kapsam belirleme aşamasında, sorunun
çözümüne yönelik olarak ne yapılacağı, ürün veya
hizmetin işlevsel özelliklerinin ne olacağı ve içerik olarak
ne sunacağı belirlenir.


4. Soru

Yapılandırma aşamasının amacı nedir?

Cevap

Yapılandırma aşamasında, sistemin bilgi
mimarisi oluşturulur ve etkileşim tasarımı yapılır.


5. Soru

Görsel tasarımın amacı nedir?

Cevap

Görsel tasarım aşamasında sistemin görsel
tasarımı yapılır.


6. Soru

Mobil veya web ortamından sunulan bir ürün ya da
hizmetin başarısız olmasının en sık görülen nedeni nedir?

Cevap

başarısızlığın en sık görülen nedeni, ilk kodun
yazılması ya da ilk pikselin oluşturulmasından
kaynaklanır.


7. Soru

Bu ürün veya hizmet ile ne elde edeceğiz? Sorusunun
amacı nedir?

Cevap

Ürünün amaçları ortaya konur.


8. Soru

Kullanıcılarımız bu ürünü veya hizmeti
kullandıklarında ne elde edecek? Sorusunun amacı nedir?

Cevap

Ürün hedefleri ve kullanıcı ihtiyaçlarının
belirlenmesi, edilen strateji geliştirme aşamasını oluşturur.


9. Soru

Çoğu kullanıcı deneyimi tasarımı projesinin başarısız
olmasının nedeni nedir?

Cevap

Ürün veya hizmet stratejisinin açık ve net bir
şekilde ortaya konmamasıdır.


10. Soru

Stratejiyi açık şekilde ifade etmenin ilk adımı nedir?

Cevap

Kendi hedefimiz veya hizmetimizin hedefini
değerlendirmektir.


11. Soru

İş akışını olumsuz etkileyen faktörler nedir?

Cevap

Ürün veya hizmet hedefleri değerlendirilmez ve
yeterince detaylı bir şekilde ifade edilmez ise ekip üyeleri
ürün veya hizmetin nihai amacının ne olduğu konusunda
farklı fikirler yürütebilir ve bunları uygulamaya koymaya
çalışabilir.


12. Soru

Başarı ölçütleri neyin göstergesidir?

Cevap

Kullanıcı deneyimi tasarımının stratejik
amaçlarına ulaşıp ulaşmadığının göstergeleridir.


13. Soru

Kullanıcı davranış ölçütleri nedir?

Cevap

elen telefon çağrıları sayısı, web sayfası kullanım
istatistikleri, gelen e-posta sayıları, sayfayı tekrar ziyaret
eden kullanıcı sayıları olabilir.


14. Soru

Marka nedir?

Cevap

Marka, işletmenin benliğini, vaatlerini, kişiliğini
de ifade eden kurumsal kimlik ve bu kimliğe sahip olma
durumudur.


15. Soru

Görsel kimlik nedir?

Cevap

Görsel kimlik kurumun görünür olan tüm
unsurlarında birbiriyle uyumlu şekilde kullanılan renkler,
biçimler, simgeler ve harf üslubu gibi elemanlarla kendini
ifade etmek için oluşturduğu görüntüdür.


16. Soru

Markayı oluşturan etkenler nedir?

Cevap

Kullanıcıların zihninde sunulacak ürün veya
hizmete dair oluşan her türlü algı, izlenim; duygusal veya
zihinsel tepki markayı oluşturur.


17. Soru

Kullanıcı ihtiyaçları nedir?

Cevap

Tasarımın merkezine hedef kitlenin ihtiyaç ve
istekleri konulmalıdır. Bu bakımdan strateji belirleme
aşamasında kullanıcı analizidir.


18. Soru

Kullanıcı ihtiyaçları belirlenirken ilk yapılması
gereken nedir?

Cevap

kime ulaşılmak istendiğinin,(hedef kitlenin)
belirlenmesidir


19. Soru

Kullanıcı bölümleme (segmantasyon) nedir?

Cevap

Yaş, cinsiyet, ilgi alanları, teknoloji kullanım
alışkanlıklar, harcama alışkanlıkları ve benzeri ölçütleri
temel alarak kullanıcıları gruplara ayırma işidir.


20. Soru

Demografik bilgi nedir?

Cevap

İnsan gruplarının yapısal özellikleriyle ilgili
bilgilerdir. En sık kullanılan demografik ögeler, cinsiyet,
yaş, iş durumu, yerleşim yeri olarak sayılabilir.


21. Soru

Psikografik bilgi nedir?

Cevap

kullanıcıların dünyaya bakış açıları, herhangi bir
olay, durum veya olguya dair tutum ve algılarından oluşur.


22. Soru

Psikografik bilgiler ne ile ilişkilidir?

Cevap

Genellikle demografik bilgilerle ilişkilidir.


23. Soru

Psikografik unsurlar nedir?

Cevap

Herhangi bir teknolojik ürünü geliştirirken göz
önünde bulundurulması gereken önemli bir durum da
kullanıcıların o teknoloji ürününe yönelik tutumları ve
becerileridir. Kullanıcıların bu ürünle ne kadar vakit
geçirdikleri, bu ürünleri kullanmayı sevip sevmedikleri, en son yenilikleri takip edip etmedikleri, ürünlerini
güncelleyip güncellemedikleri gibi soruların cevaplarının
bilinmesidir.


24. Soru

Ekipteki roller nedir?

Cevap

Strateji belirleme aşamasına kullanıcı deneyimi
tasarım sürecindeki herkesi dâhil etmektir. Paydaşlar,
müşteriler, kullanıcılar, tasarımcılar, programcılar, proje
yürütücüleri bu süreçte yer almalıdır.


25. Soru

Kapsam belirleme nedir?

Cevap

Strateji geliştirme aşamasında “Neden
yapacağız?” sorunun cevabı aranırken kapsam belirleme
aşamasında “Ne yapacağız?” sorusunun cevabı aranır. Bu
aşamada fonksiyonel özellikler ile içerik gereksinimleri
belirlenmektedir.


26. Soru

Fonksiyonel özellikler nelerdir?

Cevap

Yazılımın sahip olacağı işlevleri kapsarken;
içerik gereksinimleri sunulacak bilgileri kapsamaktadır.


27. Soru

İşlevsel özellikler ve içerik gereksinimlerin
tanımlanmasındaki amacı nedir?

Cevap

Ürün veya hizmet olarak ne inşa edileceğini
bilmektir. Eğer sunmak istediğiniz ürün veya hizmetin
özelliklerini net olarak belirler ve ifade ederseniz
ekibinizdeki herkes büyük resim hakkında bilgi sahibi
olacak, projedeki görevini net bir şekilde tanımlayabilecek
ve proje amaçlarına ne zaman ulaşılacağını bilecektir. Ne
inşa edilmeyeceğini bilmektir. Sunulmak istenen ürün
veya hizmetin pek çok işlev ve özelliğinin olması iyi bir
şey gözükür ancak stratejik hedeflerle uyumlu olmayan
işlev ve özellikler beraberinde gereksiz iş yükü ve maliyet
getirir. O bakımdan kapsam belirleme aşamasında ortaya
konan pek çok fikrin arasından eleme yapılmalı hangi
işlev ve özelliklerin öncelikli olduğu belirlenmelidir.


28. Soru

İşlevsel özellikler nedir?

Cevap

Geliştirilecek yazılımın uygulamasının işlevsel
özellikleri hedef kitle ihtiyaçlarına göre belirlenir. Başarılı
uygulamalar incelendiğinde hedef kitlenin ihtiyaçlarına
odaklanan, hedef kitleye özel tasarlanan ve kullanıcıların
ihtiyaçlarına cevap veren fonksiyonlara sahip ürün ve
hizmetlerdir.


29. Soru

İşlevsel özelliklerin yazımında kullanılan üç ana kural
nedir?

Cevap

Olumlu dil olmak, kesin ifadeler kullanmak ve
öznel ifadeler kullanmaktan kaçınmaktır.


30. Soru

Olumlu dil kullanmayı tanımlayınız?

Cevap

Sistemin yapmaması gereken bir şeyi tanımlamak
yerine yapılamaması gereken şeyi önlemek için ne
yapılması gerektiğini tanımlamak.


31. Soru

 Kesin ifadeler kullanmayı tanımlayınız?

Cevap

Arzu edilen işlevlerin oluşturulabilmesi için
yoruma yer bırakmayacak kesin ifadelerin kullanılması
gerekir.


32. Soru

  Öznel ifadeler kullanmaktan kaçınmayı tanımlayınız?

Cevap

Öznel, diğer bir değişle anlamı kişiden kişiye
değişen, ifadeler kullanmamak; kesin, açık, net olmanın,
belirsizlikten ve yanlış anlaşılmalardan kaçınmanın bir
başka yoludur.


33. Soru

İçerik gereksinimleri nedir?

Cevap

İçerik dendiğinde çoğu insanın aklına sadece
sunulacak metinler gelir ancak içerik sunulacak ürün veya
hizmetin içinde yer alan her türlü fotoğraf, ses, video,
görsel ve metni kapsamaktadır.


34. Soru

İçerik gereksinimi oluşumu nasıldır?

Cevap

Hemen her paydaşın konu ile ilgili pek çok fikri
olacaktır. Buradaki muhtemel sorun önem sırasını
belirlemek diğer bir ifade ile gelen bu fikirleri projenizin
kapsamına uygun olarak tasniflemek ve sınırlamak
olacaktır. Bu bakımdan içerikler planlanırken projenin
stratejik hedefleri unutulmamalı amaca uygun olmayan
içerikler elenmelidir.


35. Soru

Yapıyı oluşturma nedir?

Cevap

Yapıyı oluşturma süreci, etkileşim tasarımı ve
bilgi mimarisi olmak üzere iki başlık aşamadan
oluşmaktadır.


36. Soru

Etkileşim tasarımı nedir?

Cevap

Etkileşim tasarımı, kullanıcıların sunulan işlevler
ve sitenin fonksiyonelliği ile nasıl etkileşime geçileceğini
belirlemektedir.


37. Soru

Bilgi mimarisi nedir?

Cevap

Bilgi mimarisi internet sitesinde sunulacak
içeriklerin hangi yapıda oluşturulacağına karar
vermektedir. İçeriklerin organizasyonu, gruplanması,
sıralanması ve sunumu bu katmanda belirlenmektedir.


39. Soru

Etkileşim tasarımı hangi sorulara cevap aramaktadır?

Cevap

Etkileşim tasarımı; hem maddi olmayan,
görülebilen ancak hissedilmeyen hem de kullanıcıların
ürünle, hizmetle ya da bir sistemle etkileşiminin nasıl
kurulduğu ile ilgili sorulara cevap aramaktadır.


40. Soru

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanım sürecinde
etkileşim nasıl ortaya çıkmaktadır?

Cevap

Mekanik etkileşim ve arayüz etkileşimi olmak
üzere iki farklı şekilde ortaya çıkmaktadır.


41. Soru

Mekanik etkileşim nedir?

Cevap

Mekanik etkileşim, etkileşimin donanımsal
boyutunu kapsar.


42. Soru

Arayüz etkileşimi nedir?

Cevap

Arayüz etkileşimi kullanıcının yazılım ile olan
diyaloğunu belirler.


43. Soru

Arayüz rehber ilkleri nelerdir?

Cevap

Benzeşik öğeleri kullanma, görünürlük, önceden
sezilir olma, kontrolü kullanıcıya bırakma, ipuçlarını
kullanma, kullanıcın ön bilgileriyle uyumlu tasarımlar
yapma, kullanıcının dilinin kullanma, affedici olma, sadelik
ve estetik uyumunu yakalama ve alternatifler sunma.


44. Soru

Benzeşik öğeleri kullanma amacı nedir?

Cevap

Kullanıcının anlamasını kolaylaştırmak için
işlevlerin gerçek hayattaki karşılığının simgesel olarak
yerleştirilmesidir.


45. Soru

Görünürlük neyi ifade etmektedir?

Cevap

Ekran üzerine yerleştirilen düğmelerin ne işe
yaradığı hakkında ipucu veren görsel ve yazılı bilgileri
ifade etmektedir.


46. Soru

Kontrolü kullanıcıya bırakmanın amacı nedir?

Cevap

Her kullanıcının kendine hitap eden ayarlar ile
ürünün rahat şekilde kullanılmasını sağlamadır.


47. Soru

Kullanıcının ön bilgileriyle uyumlu tasarımlar
yapılmasında kullanılan unsurlar nelerdir?

Cevap

Yazılım işlevleri için alışılagelmiş yöntemler,
simgeler, düğmeler ve sözcüklerdir.


48. Soru

Kullanıcının dilini kullanmadaki amaç nedir?

Cevap

Kullanıcıların yabancı olduğu teknik
terminolojilerden kaçınılmasını sağlamaktır.


49. Soru

Sadelik ve estetik uyumunu yakalamadık amaç nedir?

Cevap

Kullanıcıda teknolojik fobi yaratacak karmaşık
düzenlemeler yerine, kolay kullanılabilen basit, açık ve
estetik düzenlemeler yapılmasını sağlamaktadır.


50. Soru

Bilgi mimarisi ne demektir?

Cevap

Karmaşık bütünler hâlinde bulunan bilgi
öbeklerini sınıflayarak, gruplayarak, bağlantılandırarak ya
da ayrıştırarak organize edip bilgiyi kullanıcının en rahat,
kolay ve işine yarayacak şekilde erişimine sunmayı
amaçlayan disiplindir.


51. Soru

Web içeriği açısından bilgi mimarisi ne demektir?

Cevap

Web içeriği açısından değerlendirildiğinde bilgi
mimarisi kullanıcının site içeriğinde etkili ve verimli bir şekilde
dolaşmasına imkân veren organizasyon şemalarının
oluşturulması ile ilgilenir. Web için bilgi mimarisi, kullanıcının
bilgiyi en kolay bulacağı şekilde sistemin yapılandırılması ve
bilgi sınıflama şemalarının oluşturulmasıdır.


52. Soru

Bilgi sınıflaması yapılırken kullanılan yukarıdan
aşağıya ve aşağıdan yukarıya yaklaşımının arasındaki
farklar nelerdir?

Cevap

Yukarıdan aşağıya yaklaşımda bilgi sınıflaması
doğrudan strateji geliştirme aşamasında belirlenen
hedefler ve kullanıcı ihtiyaçlarına göre yapılır. Aşağıdan
yukarıya yaklaşımda ise işlevsel özellikler ve içerik analizi
temel alınarak yapılır. Yukarıdan aşağıya yaklaşım esnek
bir yapının oluşturulmasına olanak sağlarken, aşağıdan
yukarıya yaklaşım da önemli noktaların gözden kaçmasını
engelleyecek daha yapılandırılmış bir süreç ortaya çıkartır.


53. Soru

Bilgi hangi tür ilişkilendirilmelere sahiptir?

Cevap

Bilgi; ardışık, hiyerarşik, matris şeklinde veya
organik olarak ilişkilendirilebilir.


54. Soru

Düğüm nedir?

Cevap

Bilgi yapılarındaki en küçük birime düğüm nedir.
Düğüm temsili bir olgudur ve tek bir tek bir bilgiden
oluşabileceği gibi bir bilgi öbeğinden de oluşabilir.


55. Soru

Ardışık ilişkilendirmenin çalışma mantığı nedir?

Cevap

Ardışık yapılarda birbirini takip eden doğrusal bir
süreç vardır. Bir bilgiyi atlayarak diğerine ulaşmak
mümkün olmaz. Video içerikler en güzel örneklerindendir.
Bir videonun içerisinde verilen bilgiler ardışık olarak
birbirini izler, verilen bilgileri anlamlandırabilmek için
videoyu baştan sona izlemek gerekir.


56. Soru

Hiyerarşik ilişkilendirme çalışma mantığı nedir?

Cevap

Bu ilişkilendirmede bir merkezî kök düğüm,
hiyerarşide bir alt bir veya daha fazla düğüm ile bağlıdır.
Merkezî düğüm ile ikinci seviyedeki her bir düğüm
arasında noktadan noktaya bağlantı vardır. İkinci
seviyedeki her bir düğümde bir alt seviyedeki bir veya
daha fazla düğüm ile bağlıdır. Hiyerarşide en üst
seviyedeki merkezî kök düğümün üstünde başka bir
düğüm yoktur.


57. Soru

Matris ilişkilendirme neden gereklidir?

Cevap

Kullanıcının bir düğümden diğerine diğer bir
ifade ile bir bilgiden diğerine iki veya daha fazla boyutta
geçmesine imkân sağlayan yapı olup kullanıcının aynı
içeriği farklı ihtiyaçlara göre süzdüğü sistemler için
gereklidir. Ayrıcı bazı kullanıcılar ürünleri renklerine ve
ebatlarına filtreleme bilgi yapılandırılması için
kullanılmaktır.


58. Soru

Organik ilişkilendirme ne amaçla kullanılmaktadır?

Cevap

Organik yapılar, konular arasındaki ilişkilerin
çok net olmadığı veya yeni yeni ortaya çıktığı bilginin
belirli bir davranış kalıbı içermediği durumlar için
kullanılır.


59. Soru

İskeleti oluşturma aşaması hangi durumları içerir?

Cevap

Her bir bileşene tek tek bakmayı ve bileşenler
arasındaki ilişkinin oluşturulmasını içerir. Bu aşama;
arayüz tasarımı, gezinim tasarımı ve bilgi tasarımı
boyutlarını içerir.


60. Soru

Arayüz tasarımının amacı nedir?

Cevap

Kullanıcı arayüzlerinin kolay anlaşılması ve
kolay kullanılması için basit aynı zamanda sahip olduğu
tüm işlevlerini kullanıcıya sunabilecek arayüz
tasarlamaktadır. Arayüzde kullanılacak bileşenler belirlenirken kullanıcının tanıdığı ve belirli yollarla
öğrenmiş olduğu bileşenlere bağlı kalınmalı ve tutarlı
olunması gerekir.


61. Soru

Arayüz tasarımında kullanılan girdi alanları nelerdir?

Cevap

Butonlar, listeler, yazı alanları ve bunun gibi
bileşenler girdi alanlarını içerir.


62. Soru

Arayüz tasarımında gezinin bileşenleri nelerdir?

Cevap

Arama kutucuğu, etiketler, ikonlar ve buna
benzer diğer bileşenler gezinim bileşenleridir.


63. Soru

Gezinim tasarımının amacı nedir?

Cevap

Gezinim tasarımının amacı, kullanıcıların site veya
uygulama içerisinde yolunu kolayca bulabilmesi, nerede
olduğunu konumlandırabilmesi ve kaybolmamasıdır.


64. Soru

Gezinim tasarımında hangi temel yaklaşımlar
bulunmaktadır?

Cevap

Evrensel, yerel, tamamlayıcı ve bağlam olmak
üzere 4 temel yaklaşım bulunmaktadır.


65. Soru

Evrensel gezinim neyi ifade etmektedir?

Cevap

Son noktadaki bir düğümden sistem içerisindeki
diğer bütün ana düğümlere ulaşılabilme durumunu ifade
etmektedir.


66. Soru

Yerel gezinim ne demektir?

Cevap

Son noktadaki bir düğümden sadece o düğümün
bağlantılı olduğu düğümlere ulaşabilecek şekilde sistemin
tasarlanmasıdır.


67. Soru

Tamamlayıcı gezinim nedir?

Cevap

En son noktadaki bir düğümden ilgili düğümlere
bağlantı verilen durumdur.


68. Soru

Bağlamsal gezinim nedir?

Cevap

Bağlantıların içeriğin içine gömüldüğü durumdur.
Sayfadaki metinde geçen bazı kelimelere bağlantı
tanımlamak örnek olarak verilebilir. Burada amaç
kullanıcıyı daha fazla bilgi almak isteyebileceği içeriğe
yönlendirmektir.


69. Soru

Bilgi tasarımı neyi ifade etmektedir?

Cevap

Bilgi tasarımı, bilginin kullanıcıya nasıl
sunulacağı ile ilgili olup bilgi görseli olarak ya da
kullanıcının daha kolay anlayabilmesi için çeşitli
gruplama ve sınıflamalardan yararlanılmasıdır.


70. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarım süreci soyuttan somuta doğru hangi bileşenleri kapsamaktadır?

Cevap

Strateji-Kapsam-Yapı-İskelet-Görsellik


71. Soru

Mobil veya web ortamından sunulan bir ürün ya da hizmetin başarısız olmasının nedeni yaygın olarak teknolojisi ya da kullanıcısıyla ilişkilendirilir. Oysaki başarısızlığın en sık görülen nedeni, ilk kodun yazılması ya da ilk pikselin oluşturulmasından önce hangi soruların yanıtlanmamasından kaynaklıdır?

Cevap

1. Bu ürün veya hizmet ile ne elde edeceğiz?
2. Kullanıcılarımız bu ürünü veya hizmeti kullandıklarında ne elde edecek?


72. Soru

Strateji geliştirmede iki temel bileşen nedir?

Cevap

Hedefler ve kullanıcı ihtiyaçlarıdır.


73. Soru

Hedeflerin doğru anlaşılması için hangi soruya yanıt aranmalıdır?

Cevap

Hedefleri doğru anlamanın yolu ise “Hedefe ulaştığımı nasıl anlarım?” sorusunu yanıtlamaktan geçer.


74. Soru

Kullanıcı bölümleme nedir?

Cevap

Kullanıcı bölümleme, kullanıcıların ihtiyaçlarını anlamamızı kolaylaştırır.


76. Soru

Kapsamı belirlemede iki temel bileşen nedir?

Cevap

İşlevsel Özellikler ve İçerik Gereksinimleridir.


77. Soru

Geliştirilecek yazılımın uygulamasının işlevsel özellikleri neye göre belirlenir?

Cevap

Geliştirilecek yazılımın uygulamasının işlevsel özellikleri hedef kitle ihtiyaçlarına göre belirlenir.


78. Soru

İşlevsel özelliklerin yazımında, ne kadar kapsamlı veya karmaşık olduğundan bağımsız olarak, dikkat edilmesi gereken üç ana kural vardır. Bunlar nelerdir?

Cevap

Olumlu dil olmak, Kesin ifadeler kullanmak, Öznel ifadeler kullanmaktan kaçınmak olarak üç ana kuralı vardır.


79. Soru

Olumlu dil olmak kavramı ne ifade etmektedir?

Cevap

Sistemin yapmaması gereken bir şeyi tanımlamak yerine yapılamaması gereken şeyi önlemek için ne yapılması gerektiğini tanımlamaktır.


80. Soru

Kesin ifadeler kullanmak nedir?

Cevap

Arzu edilen işlevlerin oluşturulabilmesi için yoruma yer bırakmayacak kesin ifadelerin kullanılması gerekir.


81. Soru

Öznel ifadelerden kullanmak kavramı ne ifade eder?

Cevap

Öznel, diğer bir değişle anlamı kişiden kişiye değişen, ifadeler kullanmamak; kesin, açık, net olmanın, belirsizlikten ve yanlış anlaşılmalardan kaçınmanın bir başka yoludur.


82. Soru

Yapı Oluşturmada iki temel ilke nedir?

Cevap

Etkileşim Tasarımı ve İçerik Mimarisi'dir.


83. Soru

Etkileşim Tasarımı ne ile ilgilenir?

Cevap

Etkileşim tasarımı, kullanıcıların olası davranışları ve sistemin bu davranışa nasıl tepki vereceği ile ilgilenir.


84. Soru

Bilgisayar kullanıcı arayüzü tasarımında doğru bir etkileşim sağlamak için çeşitli rehber ilkeler kullanılmaktadır. Bu ilkelerden "önceden sezilir olma" kavramı neyi ifade eder?

Cevap

Hatırla ve tıkla yerine algıla ve tıkla yaklaşımı kullanılmalıdır.


85. Soru

Ardışık İlişkilendirme nedir?

Cevap

Ardışık İlişkilendirme: Ardışık yapılarda birbirini takip eden doğrusal bir süreç vardır. Bir bilgiyi atlayarak diğerine ulaşmak mümkün olmaz.


86. Soru

Hiyerarşik ilişkilendirme nedir?

Cevap

Hiyerarşik İlişkilendirme: Ağaç topolojisi ya da hiyerarşik topoloji de denir. Bu ilişkilendirmede bir merkezi kök düğüm (hiyerarşinin en üst seviyesinde), hiyerarşide bir alt seviyede (ikinci seviye) bir veya daha fazla düğüm ile bağlıdır.


87. Soru

Matris İlişkilendirme nedir?

Cevap

Matris İlişkilendirme: Kullanıcının bir düğümden diğerine diğer bir ifade ile bir bilgiden diğerine iki veya daha fazla boyutta geçmesine imkan sağlayan yapıdır.


88. Soru

Organik İlişkilendirme nedir?

Cevap

Organik İlişkilendirme: Organik yapılar, konular arasındaki ilişkilerin çok net olmadığı veya yeni yeni ortaya çıktığı bilginin belirli bir davranış kalıbı içermediği durumlar için kullanılır.


89. Soru

İskeleti Oluşturmada temel ilkeler nelerdir?

Cevap

Arayüz tasarımı-Gezinin Tasarımı-Bilgi Tasarımı'dır


90. Soru

Görsel tasarımı oluşturma nedir?

Cevap

İnsanın dünyayı algılaması görme, işitme, dokunma, koku ve tat alma olmak üzere beş duyusu ile olduğundan kullanıcı deneyimi tasarımının son durağı bu duyulara hitap edecek deneyimi tasarlamaktır.


Güz Dönemi Ara Sınavı
7 Aralık 2024 Cumartesi
v