aofsoru.com

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Dersi 1. Ünite Sorularla Öğrenelim

Kullanıcı Deneyimi Ve Tasarımının Önemi

1. Soru

Kullanıcı ihtiyaçlarımıza yönelik olarak hangi
unsurlarla etkileşim içerisindeyiz?

Cevap

Telefon, araba, çeşitli bilgisayar yazılımları, web
sayfaları, mobil uygulamalar gibi arayüzler ve nesnelerle
etkileşim içerisindeyiz.


2. Soru

Kullanıcı kimdir?

Cevap

Kullanıcı arayüz etkileşen kişidir


3. Soru

Arayüz nedir?

Cevap

İki sistem ya da varlık arasında öngörülen ilişki
ya da iletişimi sağlama amacıyla tasarlanmış ve
etkileşimin gerçekleştiği noktadır.


4. Soru

Kullanıcı deneyimi nedir?

Cevap

Web siteleri, bilgisayar ve mobil cihazların
arayüz gibi elektronik ortamlar üzerinde sunulan hizmetler
ve ürünler için kullanılmaktadır.


5. Soru

Etkileşim nedir?

Cevap

İki ayrı etkenin, incelenen özellik üzerine birlikte
yaptıkları etkidir.


6. Soru

Kullanılabilirlik hangi kavramlar ile eş anlamlıdır?

Cevap

Kullanıcı arayüzü, etkileşim deneyimi, etkileşim
tasarımı, müşteri deneyimi kavramları ile eş anlamlıdır.


7. Soru

Kullanılabilirlik nedir?

Cevap

Bir ürünün potansiyel kullanıcıları tarafından,
belirli bir kullanım bağlamı içinde, amaçlanan kullanım
hedeflerine ulaşmak için, ne derece etkin, verimli ve
tatmin edici bir şekilde kullanabildiğidir.


8. Soru

Müşteri deneyimi nedir?

Cevap

Ürünün kullanımından çok daha önce başlayan
bir süreci kapsayan tüketici ve müşteri olarak adlandırılan
kullanıcının kendisine sunulan bir hizmeti nasıl
deneyimlediği ile ilgilidir.


9. Soru

Marka deneyimi nedir?

Cevap

Ürün ya da hizmet ile etkileşimi de kapsar ve bu
deneyimin rekabet açısından nasıl bir fayda
sağlayabileceğine odaklanır.


10. Soru

Deneyim nedir?

Cevap

Bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu
edindiği bilgilerin tamamıdır.


11. Soru

Kullanıcının ürün ile olan ilişkisinde ilk kritik an
nelerdir?

Cevap

İlk kritik an öncesi, ilk kritik an, ikinci kritik an
ve ikinci kritik an sonrası


12. Soru

Deneyim türlerini sıralayınız? Birer cümle ile
açıklayınız.

Cevap

Estetik deneyim, duyularla oluşan algılara
dayanmaktadır.
Davranışsal deneyim, fiziksel algılardan oluşur. Yansıtıcı
deneyim, kendisi hakkında hissettiklerinden oluşur.
Duygusal deneyim, duygularımızdan oluşur.


14. Soru

Kullanıcı deneyimi süreci nasıl oluşur?

Cevap

Kullanım öncesi, Kullanım anı ve kullanım
sonrası olarak oluşur.


15. Soru

İlk kritik an nedir?

Cevap

Kullanıcının belli bir bağlam içinde tasarımı fark
etmesine yönelik hazırlıktır.


16. Soru

İkinci kritik an nedir?

Cevap

Kullanımdan sonra hissedilen deneyimlerle
oluşur.


17. Soru

Kullanıcı deneyimi kavramı ilk defa nerede
kullanılmıştır?

Cevap

‘Kullanıcı Deneyimi’ ifadesi ilk olarak 1986
yılında Donald Norman ve Stephen Draper tarafından
kaleme alınan ‘Kullanıcı Odaklı Sistem Tasarımı: İnsanBilgisayar
Etkileşimde Yeni Yaklaşımlar’ kitabında
kullanıcının deneyimi şeklinde kullanılmıştır.


18. Soru

Kullanıcı deneyimi kavramı nasıl popüler hale
gelmiştir?

Cevap

1993 yılında Donald Norman’ın kendisini Apple
firmasında ‘Kullanıcı Deneyimi Mimarı’ unvanı ile
nitelemeye başlamasıyla birlikte popüler hale gelmiştir.
Kavram olarak ‘Kullanıcı Deneyimi’ ifadesi ise 1995
yılında İnsan- Bilgisayar etkileşimi konferansında Donald
Norman ve arkadaşlarına ait bir bildiride uygulama
arayüzleri ile ilgili olarak kullanmıştır.


19. Soru

Kullanıcı deneyimi kavramına yönelik en kapsayıcı
tanımı kim tarafından dile getirilmiştir?

Cevap

ISO


20. Soru

Kullanıcı deneyimi kavramının en geniş tanımı nedir?

Cevap

Kullanıcının bir ürün, hizmet, çevre ya da tesis
ile etkileşimde olduğu zamana ait deneyiminin tüm
yönleridir.


21. Soru

Kullanabilirdik nedir?

Cevap

Bir ürünün potansiyel kullanıcıları tarafından,
belirli bir kullanım bağlamı içinde, amaçlanan kullanım
hedeflerine ulaşmak için, etkin, verimli ve tatmin edici bir
şekilde kullanılabilme derecesidir.


22. Soru

Kullanabilirdik testi nedir?

Cevap

Kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi istenen
arayüzün belirlenen hedef kitlede belirlenen görevlerin yaptırılması ve bu süreçte kullanıcıdan verimlilik, etkililik
ve memnuniyet değerlerinin alınmasıdır.


23. Soru

Kullanılabilirlik çalışmaları ne ile sınırlı kalmıştır?

Cevap

Kullanıcıların olumlu deneyim yaşayıp
yaşamadığı ile sınırlı kalmıştır.


24. Soru

Kullanılabilirliğinin kullanıcı deneyimi için yeterli
olmadığı hangi kitap ile dile getirilmiştir?

Cevap

Duygusal Tasarım


25. Soru

Duygusal tasarım kitabında neyi anlatmıştır?

Cevap

Kullanıcı deneyimi açısından duygusal deneyime
vurgu yaparak kullanıcı deneyimini, bir ürünün
kullanılabilirliğinin ötesinde, kullanıcısının psikolojik
ihtiyaçlarını da karşılaması gerektiğini belirtmiştir.
Tasarım alanında deneyimin ön plana çıkmasıyla,
kullanılabilirlik kavramının neden olduğu bu hayal
kırıklığı kullanılabilirlik kavramının kullanıcı deneyimi ile
ilişkisinin sorgulanmasına neden olmuştur.


26. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarımı nedir?

Cevap

Kullanıcı deneyimi tasarımı yeni bir ürün ya da
hizmet oluşturma sürecinde, tüketicinin beklentisini
karşılamak için atılacak ilk adımdır. Kullanıcıların gerek
ilk tercih/satın alma kararına etkisi, gerekse de uzun süreli
kullanıcı memnuniyeti sağlanabilmesidir.


27. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarımı neyi hedefler?

Cevap

İnsanların ilişki içinde bulundukları anlar ile bu
anların yarattığı fikirler, duygular ve hatıralar üzerine
düşünmeyi ve bu deneyimlerden yola çıkarak insan odaklı
tasarımlar gerçekleştirmeyi hedeflemektedir.


28. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarımı hangi sorulara cevap
arar?

Cevap

“Ne için tasarlıyoruz?” ve “kim için
tasarlıyoruz?” sorularının cevaplarını arar.


29. Soru

Tasarımlamak nedir?

Cevap

Basitçe/sadece bir araya getirmek, sıralamak ve
hatta düzenlemekten çok daha fazlası; anlam ve değer
katmak, aydınlatmak, sadeleştirmek, açıklamak,
değiştirmek, yüceltmek, abartmak, ikna etmek ve belki de
eğlendirmektir.


30. Soru

Kullanıcı arayüzü tasarımı nedir?

Cevap

Belirli bir sistem, hizmet ya da ürün için
kullanıcıların beklenen algılarını ve deneyimlerini
gerçekleştirebilecekleri arayüzün tasarlanmasıdır.


31. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarımının odak noktası nedir?

Cevap

Kullanıcıya vadedilen fayda, kullanıcının bu
faydaya nasıl erişeceği, süreci deneyimlediği andaki
etkileşimleri ve ardından nasıl hissettiğidir.


32. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarımı nasıl bir yol izlemektedir?

Cevap

Kullanıcıyı tasarım süreçlerinin içine dâhil edip,
kullanıcı ile birlikte tasarımı gerçekleştiren bir yaklaşım
yolu izlemektedir


33. Soru

Kullanıcı Deneyim tasarımcısı kimdir?

Cevap

Kullanıcıyı sürecin merkezinde değerlendirerek,
etkileşimin nasıl olacağını tasarımlayan kişiye denir.


34. Soru

Kullanıcı merkezli görüşler nedir?

Cevap

Kullanıcı merkezli görüşler insanların
ihtiyaçlarını tanımlamaya yönelik olarak ihtiyaçların
tasarım tarafından karşılanmasını deneyimin
gerçekleşmesidir.


35. Soru

Kullanıcı merkezli görüşler neyi ilgilendirmektedir?

Cevap

İnsanları ne düşündüğü, insanların ne yaptığı ve
insanların ne kullandığı ilgilendirmektedir.


36. Soru

Kullanıcı merkezli görüşler nasıl işler?

Cevap

Ürün geliştiriciler tasarlayacakları ya da
tasarladıkları ürünlerin kullanıcılar tarafından nasıl
algılandığını işler.


37. Soru

İnsanların ürün ya da hizmetlerden edilebilecekleri
keyif türleri nedir?

Cevap

Fizyo keyif, sosyo keyif, psiko keyif, ideo
keyiftir.


38. Soru

Fizyo keyif nedir?

Cevap

Fizyo keyif, görsel özelliklere bağlı keyiftir.


39. Soru

Sosyo keyif nedir?

Cevap

Çevresi tarafından algılanmış biçimidir


40. Soru

Psiko keyif nedir?

Cevap

Kullanıcıların karşılaştıkları zorlukları zorluklarla
baş etmeye çalışması.


41. Soru

İdeo keyif?

Cevap

Kullanıcıları için değerli olan özelliklerinin
yansıtılmasıdır


42. Soru

Kullanıcılar psikolojik ihtiyaçlarını nasıl karşılar?

Cevap

Tasarımcılar amaca yönelik unsurların yanında
kullanıcılardan algıları, gizli ihtiyaçları, inançları ve
duyguları gibi psikolojik bilgileri elde eder.


43. Soru

Ürün merkezli görüşler nedir?

Cevap

Ürün merkezli görüşte kullanıcı ile ürün
arasındaki etkileşim tarafından oluşturulmuş bütün
duyuların tatmin edilme derecesini, ürüne yüklenilen
anlamları ve açığa çıkan duyguları kapsamaktadır.


44. Soru

Deneyim kalitesi nasıl ölçülür?

Cevap

“kullanıcıyı anlama”, “öğrenilebilir ve
kullanılabilir olma”, “ihtiyaç duyulma”, “değişebilir
olma”, “etkili tasarım süreci”, “uygunluk”, “estetik
deneyim” ve “kontrol edilebilirlik” şeklinde 8 başlıkta
ölçülür.


45. Soru

Deneyim kalitesi ölçütü ne işe yarar?

Cevap

Ürün tasarımın nitelikleri ve bu niteliklerin
kullanıcıların deneyimlerini nasıl etkileyeceği bu ölçütler
altında yer alan sorularla kolaylıkla tespit
edilebilmektedir. Tasarımcının, kullanıcının ihtiyaçlarını ve çevresini ne kadar iyi anladığı ve bununla ilgili
öğrendiklerini tasarladığı ürüne nasıl yansıttığı ile ilgili
değerlendirmeler kullanıcıyı anlama ölçütünde
tanımlanmıştır. Ürünün kolay öğrenilebilmesi ve kolay
kullanılabilmesi öğrenilebilir ve kullanılabilir olma
ölçütünde değerlendirilmektedir.


46. Soru

Tasarım süresi nedir?

Cevap

Ürünün zaman ve değişen kişisel ihtiyaçlar karşısında
uyarlanıp uyarlanamaması ile kullanıcının şartlarına ve
ihtiyaçlarına yönelik olarak değişebilir olmasıdır.


47. Soru

Tasarım süreci nasıl oluşur?

Cevap

Disiplinler ile nasıl bir işbirliği yapılacağı, zaman
ve mali planlamaların yönetimi gibi uygulamaya yönelik
ölçütlerden oluşur.


48. Soru

Estetik deneyim nedir?

Cevap

Kullanıcı açısından kullanımının estetik olarak keyif
verici ve duygusal açıdan tatmin edici olup olmadığıdır.


49. Soru

Estetik deneyim neyi ele alır?

Cevap

Ürünün görsel, etkileşimsel ve endüstriyel
tasarım anlamında çevresiyle bütüncül bir yaklaşımla
tasarlanıp tasarlanmadığı, tasarımın biçim ve ruhunun
bütün tasarım ögelerinde korunup korunmadığını ele alır.


50. Soru

Kontrol edilebilirlik nedir?

Cevap

Ürünün kullanımının nasıl öğretileceği,
bakımının nasıl yapılacağı, maliyetinin ne olacağı ve nasıl
satılacağı gibi konularda tasarımcının düşünceleri kontrol
edilebilirlik başlığı altında ele alınmaktadır.


51. Soru

Ürün merkezli görüş kullanıcıların deneyimlerini nasıl
etkileyemeye çalışır?

Cevap

Ürün merkezli görüş kullanıcıların deneyimlerini
şekillendirmede duygusal düzeyde içgüdüsel, davranışsal
ve yansıtıcı tasarımlarla etkilemeye çalışmaktadır.


52. Soru

İçgüdüsel tasarım nedir?

Cevap

İçgüdüsel tasarım kullanıcının önüne konulan
tasarıma karşı vereceği ilk duygusal tepkilerin
gözlemlenmesiyle ilgilenmektedir.


53. Soru

Davranışsal tasarım nedir?

Cevap

Görünümden daha çok kullanıcıların ürünü nasıl
kullanacaklarını ifade eder


54. Soru

Yansıtıcı tasarım nedir?

Cevap

Yansıtıcı tasarım görünüm ve davranışın ötesinde
kişinin ürün ile ilgili izlenimi belirleyici olmaktadır.


55. Soru

Etkileşim merkezli görüşler nedir?

Cevap

Etkileşim merkezli yaklaşım, kullanıcı deneyimini
geçmişte olanla gelecekte olması beklenenler arasında zaman
ve bağlam faktörlerine göre değerlendirmektedir.


56. Soru

Bağlam nedir?

Cevap

Bağlam insanları, mekânı, etkileşimde olan
kullanıcıyı çevreleyen her şeydir.


57. Soru

Etkileşim merkezli görüşler neyi dikkate alır?

Cevap

Bu görüş kullanıcının kim olduğu, ne yaptığı, ne
söylediği ve ne beklediği gibi deneyimi şekillendiren
unsurları dikkate alır.


58. Soru

Etkileşim merkezli yaklaşım neyi hedeflemektedir?

Cevap

Etkileşim merkezli yaklaşım, kullanıcının
ihtiyacını karşılayarak olumlu bir kullanıcı deneyimi
oluşturmanın ötesinde onun önceki deneyimleri sonucu
oluşan beklentilerini de karşılayabilmeyi hedeflemektedir.


59. Soru

Etkileşim merkezli yaklaşımın diğer görüşlerden farkı
nedir?

Cevap

Deneyimlerin zamanla değiştiğini ortaya koyan
bu yaklaşım, kişilerin geçmiş deneyimleri, şu anki
etkileyicileri ve gelecek deneyimler için gereken
beklentilerin ya da çevrenin tanımlanmasıyla nasıl
davrandıklarıyla ilgilenmektedir.


60. Soru

Kullanıcı deneyimi tasarımının disiplinleri nelerdir?

Cevap

Bilgi mimarisi, iletişim tasarımı, etkileşim tasarımı,
bilgisayar bilimi, insan faktörleri ve ergonomi vb.


61. Soru

Bilgi mimarisi nedir?

Cevap

Bilgi mimarisi, bilginin bulunabilirlik seviyesini
arttırmak için bilgiyi organize etmek ve etiketlemektir.


62. Soru

İletişim tasarımı nedir?

Cevap

İletişim tasarımı, iletişim problemlerine yönelik
olarak görsel bir iletinin tasarlanmasıdır.


63. Soru

Etkileşim tasarımı nedir?

Cevap

Etkileşim tasarımı, kullanıcılarına cevap veren
sistemlerin davranışlarının tasarlanmasıdır.


65. Soru

Kullanıcı deneyimi nasıl oluşur?

Cevap

Çevresel uyarıcılara verdiği cevaplar ya da
tepkiler sonucunda deneyimleri oluşmakta, deneyimler
tüketici olarak kullanıcıların ürün ya da hizmeti tercih
etmesinde önemli bir belirleyici olmaktadır.


66. Soru

Bilgi nasıl oluşur?

Cevap

Tasarım, ürün, tasarımcı ve kullanıcı arasındaki
etkileşimler sonucu oluşmaktadır.


67. Soru

Deneyim yüzüne etki eden faktörler nelerdir?

Cevap

Ürünlerin işlevsel ve hazsal özellikleri ile
kullanıcıların geçmiş deneyimleri, kişisel değerleri,
inançları, tercihleri gibi özelliklerinin yanında içinde
bulundukları ruh hâli yaşanacak deneyim düzeyine etki
etmektedir.


68. Soru

Ürünün yaşam döngüsü nasıl uzatılır?

Cevap

Tasarımların kolay anlaşılır ve kolay
kullanılabilir olması ürünün yaşam döngüsünü uzatır.


69. Soru

Kullanıcı deneyimi kavramları konusuna ilişkin olarak "kullanıcı" nedir?

Cevap

Kullanıcı, arayüzle etkileşen kişidir.


70. Soru

"Arayüz" kavramı nedir?

Cevap

Arayüz iki sistem ya da varlık arasında öngörülen ilişki ya da iletişimi sağlama amacıyla tasarlanmış ve etkileşimin gerçekleştiği noktadır.


71. Soru

Kullanılabilirlik kavramı nedir?

Cevap

Kullanılabilirlik; bir ürünün potansiyel kullanıcıları tarafından, belirli bir kullanım bağlamı içinde, amaçlanan kullanım hedeerine ulaşmak için, ne derece etkin, verimli ve tatmin edici bir şekilde kullanılabildiğidir.


72. Soru

Müşteri deneyimi kavramı nedir?

Cevap

Müşteri deneyimi, ürünün kullanımından çok daha önce başlayan bir süreci kapsayan tüketici ve müşteri olarak adlandırılan kullanıcının kendisine sunulan bir hizmeti nasıl deneyimlediği ile ilgilidir. Marka deneyimi ise ürün ya da hizmet ile etkileşimin yanında firmayla, ürünleriyle ve hizmetleriyle etkileşimi de kapsar ve bu deneyimin rekabet açısından nasıl bir fayda sağlayabileceğine odaklanır.


73. Soru

"Deneyim" kavramı nedir?

Cevap

Sözlükte “bir kimsenin belli bir sürede veya hayat boyu edindiği bilgilerin tamamı” olarak tanımlanan deneyim, sınırlı zaman dilimi içinde insanın üzerinde olumlu ya da olumsuz etki bırakan etmenlerin tamamından oluşmaktadır.


74. Soru

Kullanıcıda yaratılan dört farklı deneyim türünden söz etmek mümkündür. Bunlar nelerdir?

Cevap

Bunlar; estetik, davranışsal, yansıtıcı ve duygusal deneyimler olarak ayrılmaktadır.


75. Soru

Kullanıcının ürün/hizmet ile olan ilişkisinde 4 kritik an söz konusudur. Bunlar nelerdir?

Cevap

İlk kritik an öncesi
İlk kritik an
İkinci kritik an
İkinci kritik an sonrası


76. Soru

Estetik Deneyim kavramı nedir?

Cevap

Estetik kavramı duyularla oluşan algılara dayanmaktadır. Bu bağlamda estetik deneyim kullanıcıların bir ya da daha fazla duyusuna hitap eden duyusal algı ve kavrama üzerine temellenmektedir.


77. Soru

Davranışsal deneyimin bileşenleri nelerdir?

Cevap

Bunlar; fonksiyon, anlaşılırlık, fiziksel his ve kullanılabilirliktir.


78. Soru

Yansıtıcı deneyimin merkezinde neler yer almaktadır?

Cevap

Yansıtıcı deneyim merkezinde, kişinin öz imajı yani kendisi hakkında hissettikleri ve düşündükleri yer alır.


79. Soru

Duygusal Deneyim kavramı nedir?

Cevap

Duygusal deneyim, günlük hayatımızda son derece önemli bir rol oynayan duygularımıza yöneliktir. Deneyimin estetik boyutu ve yaşattıkları, en genel anlamda kullanıcıda hissettireceği şeylerin tamamı duygusal deneyimi oluşturmaktadır.


80. Soru

Kullanıcı deneyimi kavramı nedir?

Cevap

Kullanıcı deneyimi, deneyimden farklı olarak kullanıcıların bir hizmeti ya da ürünü kullanırken, onunla etkileşime girdiğinde ve sonrasında yaşadığı deneyimler bütünü olarak ifade edilmektedir.


81. Soru

Kullanıcı deneyimi sürecindeki kritik anlar nasıl sıra takip eder?

Cevap

Kullanıcı deneyimi, kullanıcının “ilk kritik an öncesi” ihtiyacını belirleme ya da ona ihtiyaç hissettirmeye odaklanmaktadır. Bu “ilk kritik an”, kullanıcının belli bir bağlam içinde tasarımı fark etmesine yönelik bir hazırlıktır. Kullanıcının “ilk kritik an” içinde tasarımı fark etmesiyle “ikinci kritik an” olan “kullanarak etkileşime girme” sağlanır. Daha sonra “ikinci kritik an sonrası” kullanımdan sonra hissedilenlerle deneyimin niteliği belirlenir.


82. Soru

Kullanıcı deneyimi ifadesi ilk olarak nerede ve hangi yılda geçmektedir?

Cevap

1986 yılında Kullanıcı Odaklı Sistem Tasarımı: İnsan-Bilgisayar Etkileşiminde Yeni Yaklaşımlar isimli kitapta geçmektedir.


83. Soru

2010 yılında ISO'nun yaptığı "kullanıcı deneyimi" kavramı nasıldır?

Cevap

Kavrama yönelik en kapsayıcı tanım 2010 yılında ISO (International Organization for Standardization) tarafından “kullanıcının bir ürün, hizmet, çevre ya da tesis ile etkileşimde olduğu zamana ait deneyiminin tüm yönleri” şeklinde yapılmıştır.


85. Soru

Kullanıcı arayüzü tasarımı nedir?

Cevap

Kullanıcı arayüzü tasarımı (User Interface Design-UI); belirli bir sistem, hizmet ya da ürün için kullanıcıların beklenen algılarını ve deneyimlerini gerçekleştirebilecekleri arayüzün tasarlanmasıdır.


86. Soru

Ürün Merkezli Görüşler nedir?

Cevap

Ürün merkezli görüşler daha çok üretim odaklı olarak tasarım mesleğinde uygulanabilecek kuralların ifadesi olarak karşımıza çıkmaktadır


87. Soru

Günümüzde kullanıcı deneyimi tasarımı daha çok nerelerde karşımıza çıkmaktadır?

Cevap

Günümüzde kullanıcı deneyimi tasarımı, daha çok web siteleri, bilgisayar ve mobil uygulamalar gibi kullanıcıların bir arayüz aracılığıyla farklı uygulamalarla etkileşime girdiği alanlarda daha sık kullanılmaktadır.


88. Soru

Kullanıcı deneyimi ve tasarımı neden önemlidir?

Cevap

Kullanıcı deneyimi kavramını sadece akıllı telefonlar, uygulamalar, web siteleri gibi hizmet ya da ürünler bağlamında değerlendirmemelidir. Gün içinde gerçekleştirdiğimiz etkinlikler içinde de farklı birçok “kullanıcı deneyimi” yaşamaktayız. Bir ihtiyacımızı gidermek için bir ürünü kullanabilir ve kullanım kolaylığından memnun olabilir, bir sorunumuza yönelik olarak müşteri hizmetleri üzerinden telefonla bir hizmet alıp çözüme ulaşabiliriz ya da aradığımız bir bilgiyi herhangi bir web sitesi üzerinden hızlı bir şekilde temin edebiliriz. Çoğu zaman gün içinde yaşadığımız birçok iyi deneyimin farkına bile varmadan kullanıp gerekirse ihtiyaç duyduğumuzda tekrar deneyimleriz. Kötü sonuçlanan bir deneyimi ise iyi olanına nazaran daha uzun süre hatırlar ve diğer birçok kullanıcı ile paylaşırız. İyi deneyimler hayat kalitemize olumlu yönde katkı sağlarken, olumsuz deneyimler bir sonraki tercihlerimizde önemli bir rol oynamaktadır. Tasarım geliştirme sürecinde yapılan kullanıcı deneyimi yatırımları, ürünün/hizmetin sunumundan sonra ortaya çıkacak değişiklik, bakım ve eğitim maliyetlerini önemli ölçüde düşürmektedir. Kullanıcı deneyimi, tasarım sürecine ürün ya da hizmetin hedef kitlesinin de dâhil edilmesini ve uygun araştırma tekniklerinin işe koşulmasıyla ortaya doğru tasarım kararlarının çıkmasını sağlamaktadır.


Yukarı Git

Sosyal Medya'da Paylaş

Facebook Twitter Google Pinterest Whatsapp Email