aofsoru.com

Eğlence Pazarlaması Dersi 2. Ünite Sorularla Öğrenelim

Eğlence Pazarlaması

1. Soru

Eğlencenin herkese göre değişmesinin ardında yatan sebep nedir?

Cevap

Eğlence, insanların kişiliklerine, değerlerine, kültürlerine, deneyimlerine ve bunun gibi birçok etkene göre farklılık gösteren bir olgu olarak öne çıkmaktadır. Bu nedenlerle de tanımlanması oldukça güçtür. Bu farklılıklar nedeniyle, kimi için eğlence olarak algılanabilecek olan bir etkinlik, bir başkası için eğlence olarak değerlendirilememektedir. Bu da kişiler arasındaki farklılıkların dikkate alınması
gerekliliğini desteklemektedir


2. Soru

Modern anlamda eğlence tanımı nedir?

Cevap

Modern anlamda eğlence, geniş ve heterojen insan grubunu eğlendirmek üzere satılan deneyim olarak tanımlanmaktadır. Eğlencenin bir diğer tanımında ise, hoşnutluk yaratma ve tatmin edici bir deneyim yaşama olarak  değerlendirilmektedir


3. Soru

Eğlencenin günümüzde ihtiyaç haline gelmesinin sebebi nedir?

Cevap

Tüketim kalıpları gibi, tüketicilerin gösterdikleri değişim eğlenceyi daha önemli bir hale getirmiştir.  Modern ve postmodern yaşamın getirdiği tekdüze yaşam tüketicilerin farklı aktivitelerin arkasından gitmesini sağlamaktadır. Daha net bir ifadeyle, eğlence artık ihtiyaç haline gelmiştir.


4. Soru

Hazcı tüketim anlayışının oluşmasındaki nedenler nelerdir?

Cevap

Tüketiciler sadece işlevsel satın almalar gerçekleştirmezler. Tüketiciler ayrıca psikolojik faydalar peşinden de giderler. Bu nedenle işletmelerin tüketicilere işlevsel olduğu kadar, psikolojik fayda da sağlaması gerekir. Tüketiciler artık sadece fonksiyonel fayda yaratan işletmeleri değil, aynı zamanda psikolojik faydayı da sunan işletmeleri tercih etmektedirler. Bu nedenle, son yıllarda araştırmacılar, hazcı tüketim üzerinde daha fazla durmaya başlamışlar ve hazcı tüketim ile tüketicilerin deneyimleri arasındaki ilişkinin önemini incelemeye başlamışlardır


5. Soru

Deneyimsel pazarlamanın temel amacı nedir?

Cevap

Deneyimsel pazarlama tüm dünyada gelişen bir eğilim olarak kabul edilmektedir. Temel amaç tüketicilere farklı duyguları hissettirerek markanın beğenilmesini sağlamaktır.


6. Soru

Deneyimsel pazarlama temelde neyle ilgilenir?

Cevap

Deneyimsel pazarlama ürünlerin fiziki özellikleri üzerine değil, elde edilen sonuçlar açısından tüketicilerin elde ettikleri hislerle ilgilenir.


7. Soru

Deneyime bağlı olarak tüketimdeki üç temel unsur nedir?

Cevap

Fanteziler, hisler ve eğlencedir. 


8. Soru

Deneyimsel pazarlamanın özelikleri nelerdir?

Cevap

Deneyimsel pazarlamada; Müşteri deneyimi üzerine odaklanma söz konusudur, Bütünsel bir deneyim olarak tüketim üzerine odaklanma söz konusudur, Müşteriler rasyonel ve duygusaldır, Yöntem ve araçlar çeşitliliğe sahiptir.


9. Soru

Deneyimsel pazarlamada işletmelerin yaratabilecekleri ve bu şekilde tüketicilere farklı değerler sunabilecekleri beş temel deneyim türü nedir?

Cevap

Duyular, hisler, düşünceler, davranışlar ve ilişkilerdir. 


10. Soru

Deneyimsel pazarlamadaki beş temel deneyim türünden biri olan duyular'da işletme ve tüketici arasındaki ilişki nasıl kurulur?

Cevap

Tüketicilerin duyularıyla elde edebilecekleri deneyimlerdir. Ses, tat, koku ve dokunma ile ilgili duyulara hitap eden uygulamalar bu tür deneyimler içinde yer alır. Bu deneyimler farklılaştırma gerçekleştirerek işletmelerin tüketicileri motive etmelerine ve belirli bir değer yüklemelerine yöneliktir.


11. Soru

Deneyimsel pazarlamadaki beş temel deneyim türünden biri olan Hisler'de işletme ve tüketici arasındaki ilişki nasıl kurulur?

Cevap

Hislerle ilgili deneyimler tüketicilerin iç dünyalarına ve duygularına yönelik deneyimlerdir. Marka ile ilgili olumlu duyguların sağlanması bu şekilde gerçekleşir. Hislere yönelik deneyimler için işletmelerin yapması gereken tüketicileri etkili bir şekilde araştırarak, belirli duyguların ortaya çıkması için hangi uyarıcıların kullanılması gerektiğinin belirlenmesidir.


12. Soru

Deneyimsel pazarlamadaki beş temel deneyim türünden biri olan Düşünceler'de işletme ve tüketici arasındaki ilişki nasıl kurulur?

Cevap

Düşüncelere yönelik deneyimler temel olarak bilişsel bir sürecin yaratılması ve tüketicilerin sorun çözme deneyimini yaşamasına yöneliktir.


13. Soru

Deneyimsel pazarlamadaki beş temel deneyim türünden biri olan İlişkiler'de işletme ve tüketici arasındaki ilişki nasıl kurulur?

Cevap

İlişkiler, duyu, his, düşünce ve davranışları içine alacak şekilde değerlendirilir ve bütün deneyimler arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasını içerir. Tüketicilerin kendilerini geliştirmesi, insanlar tarafından olumlu şekilde algılanılması gibi deneyimler ilişkiler içinde değerlendirilmektedir.


14. Soru

İlgilenim'in pazarlama alanındaki tanımı nedir?

Cevap

İlgilenim, tüketicilerin satın alma durumuna karşı ilgi düzeyi olarak ifade edilmektedir.


15. Soru

Eğlence pazarlaması ve ilgilenim arasındaki ilişkinin önemi nasıl karşımıza çıkar?

Cevap

Tüketicilerin ilgilenimi, bir ürün sınıfına, bir markaya, bir satın alma durumuna veya pazarlama iletişimi mesajına yönelik olabilir. Bu ilgilenim türleri arasında bir takım farklılıklar bulunur ve işletmelerin de tüketicileri analiz ederken bu farklılıkları dikkate almaları gerekmektedir. Bunlardan birine ilgisi düşük olan bir tüketicinin, bir diğer türe ilgisi yüksek olabilir. Örneğin, ürüne karşı olan ilgilenim ile satın almaya karşı olan ilgilenim arasında bir takım farklılıklar bulunmaktadır. Bir tüketici belirli bir ürüne karşı düşük ilgilenim düzeyine sahip olabilir ancak düşük ilgilenimin olduğu ürünün satın alınması sürecine karşı yüksek ilgilenim sahibi olabilir. Bu da satın alma sürecinin tüketicilere çekici gelmesinin önemini açıklar. Eğlence pazarlaması ile ilgilenim arasındaki ilişki de bu noktada kendisini gösterir


16. Soru

Genel olarak eğlence pazarlaması nasıl tanımlanır?

Cevap

Genel olarak eğlence pazarlaması, pazarlama ilkelerinin eğlence ürünlerine veya eğlence ile birlikte sunulan diğer ürünlere uygulanması olarak tanımlanabilir. Bu tanımdan anlaşılması gereken konu, eğlencenin kendisinin pazarlanabileceği gibi, herhangi bir ürünün pazarlanmasında da eğlencenin kullanılabilecek olmasıdır. Her ikisinde de eğlence pazarlaması söz konusu olmaktadır


17. Soru

Eğlence pazarlaması nasıl bir süreci anlatmaktadır?

Cevap

Eğlence pazarlaması, işletme amaçlarının gerçekleştirilmesi ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının tatmin edilmesi amacıyla bir eğlence ürününün üretilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtılması için gerekli olan etkinliklerin düzenlenmesini ve uygulanmasını içeren bir süreçtir


18. Soru

Değişimin pazarlama olarak ifade edilebilmesi için gerekli koşullar nelerdir?

Cevap

Değişimin pazarlama olarak ifade edilebilmesi için;
• En azından iki tarafın olması
• Her iki tarafın birbirlerine önerebileceği bir takım değerlerin olması
• İki taraf arasında iletişimin söz konusu olması
• Her iki taraf karşı tarafın önerisini reddetme hakkına sahip olmalıdır. 


19. Soru

Eğlence Pazarlamasında başarılı olmak için gerekli aşamalar nelerdir?

Cevap


• Tüketicilerin eğlence ile ilgili beklentilerine ilişkin araştırma faaliyeti sürdürmek,
• Eğlence ürünü ile ilgili araştırma faaliyeti sürdürmek,
• Ürünün hedef kitlesini belirlemek ve dağıtımı ile ilgili planlamaları yapmak,
• Ürünün satışını yapabilmek için farkındalığın sağlanmasına yönelik faaliyetler yürütmek ve
• Ürünü satmak.


20. Soru

Eğlence Pazarlamasının türleri nelerdir;?

Cevap

Eğlence pazarlamasını iki şekilde incelemek mümkündür;


Eğlencenin pazarlanabilecek bir ürün olarak değerlendirilmesi,

Ürünlere dikkat çekmek için eğlencenin kullanılması.


21. Soru

Eğlence pazarlamasının olmazsa olmazı olarak tanımlanan 4C’si nelerdir?

Cevap

Eğlence pazarlamasının 4C’si, içerik (content), kanal (conduit), tüketim (consumption) ve yakınsama (convergence) olarak ifade edilmektedir


22. Soru

İçerik için oluşması gereken dört temel unsur nedir?

Cevap

Bu unsurlar:
• Üretim sürecinin başlatılabilmesi için yaratıcı bir fikrin geliştirilmesi,
• Üretimin tamamlanabilmesi için teknolojinin kullanılması,
• Fikri ortaya koyacak ve çalışmasını sağlayacak yetenek ve
• Zamanla tüketicilerin eğilimlerinin ve beklentilerinin değişmesi nedeniyle ürünün dayanıksızlığı


Yukarı Git

Sosyal Medya'da Paylaş

Facebook Twitter Google Pinterest Whatsapp Email