aofsoru.com

Sayısal Fotoğraf İşleme Teknikleri Dersi 5. Ünite Sorularla Öğrenelim

Vektör Temelli Görüntü Oluşturma Yöntemleri Ve Sanatsal Uygulamalar

1. Soru

Temel şekiller oluşturmak için hangi yöntemler kullanılmaktadır?

Cevap

Temel geometrik şekiller oluşturmak için Rectangle (dikdörtgen) aracı en temel yöntemdir. Rectangle (dikdörtgen) Aracı grubunda kare, dikdörtgen, daire, elips, çokgen ve yıldız gibi pek çok araç bulunur. Rectangle (dikdörtgen) aracı grubuna ulaşmak için fareyi basılı tutarak diğer araçları görüntüleyebilirsiniz. Bu temel geometrik şekillerle çizim yapmak için dilediğiniz şekli seçtikten sonra imleci tıklayıp sürükleyerek istediğiniz büyüklüğe geldikten sonra imleci bırakabilirsiniz. Çokgen, spiral ve yıldız çizerken belirli tuşlara basarak bu nesnelerin şeklini kontrol edebilirsiniz. Çizim yaparken fareyi tıklayıp sürükleme aşamasında klavyede bulunun yukarı ve aşağı ok tuşlarına basarak bir çokgenin kenarlarını, biz yıldızın köşelerini arttırıp azaltmak mümkündür. Bir kenarı veya noktayı üstte sabit tutmak için Shift tuşuna basabilirsiniz. İç yarıçapı sabit tutmak için CTRL (Windows) veya Command (Mac OS) tuşunu basılı tutabilirsiniz. Bir şekli çizerken taşımak için ise boşluk çubuğuna basılı tutabilirsiniz.


2. Soru

Bir rengin transparanlığını arttırmak için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

• Bir rengin transparanlığını arttırmak için: • Alanı renk ile doldurduktan sonra Transparency (Transparanlık) panelindeki veya Control panelindeki Opacity (Opaklık) seçeneği değerleri değiştirerek istediğiniz transparanlığa ulaşabilirsiniz.


3. Soru

Bir çizgiye renk vermek için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

• Tools (Araaçlar) Panelindeki Fill (Dolgu) kutusuna veya Swatches (Renk Paleti) Panelindeki Fill kutusuna tıklayın. • Color (Renk) panelindeki renk tayfı çubuğundan dilediğiniz değeri seçerek istenen çizgi rengine ulaşın.


4. Soru

Pen (Hassas Çizim Kalemi) aracı ile çizim yapmak hakkında kısaca bilgi veriniz.

Cevap

Serbest şekilleri ve çizgileri Pencil (Serbest Çizim Kalemi) aracıyla çizmek ve düzenlemek daha kolaydır, fakat hassas çizimler için Pen (Çizim Kalemi) aracı tercih edilmelidir. Pen aracı, düz çizgilerden karmaşık şekillere kadar pek çok alanda kullanılabilecek en güçlü çizim aracıdır. En sık kullanılan çizim aracı olan Pen (Kalem), düz, çapraz çizgileri çapa noktaları aracılığıyla çizer. Çapa noktaları (Anchor Points) çizginin aracılıklarını belirler ve çizginin bölümlerini birbirine bağlar. Çapa noktaları fare ile her tıklamada otomatik olarak oluşur. Bu noktalara daha sonradan müdahale etmek de mümkündür.


5. Soru

Düz çizgiler çizmek için hangi yöntemler uygulanmaktadır?

Cevap

Düz çizgiler çizmek için: • Pen (Çizim Kalemi) aracını seçin ve çizginin başlamasını istediğiniz yere tıklayın • Shift tuşuna basılı tutarak ikinci noktaya tıklayın. Çizginin tamamen düz olduğunu göreceksiniz. • Shift tuşu basılı iken 45 derecelik açılarla her yöne doğru çizgiler çizmek mümkündür.


6. Soru

Bir rengin başka bir renge geçişini sağlamak için hangi yöntemler uygulanır ?

Cevap

Bir rengin başka bir renge geçişini sağlamak için: • Gradient (Degrade) panelini açın (Window>Gradient) • Panelde Linear (Doğrusal) veya Radial (Dairesel) degrade seçeneklerinden birini seçin. • Degrade sürgüsünün başında ve sonunda yer alan renk duraklarına dilediğiniz renkleri girerek geçişi elde edin. • Dilerseniz bu renk duraklarının yerlerini değiştirebilir veya yeni renkleri sürgüye ekleyerek renk geçişini sağlayan renklerin sayısını artırabilirsiniz.


7. Soru

Vektörel çizim araçları hakkında kısaca bilgi veriniz.

Cevap

Araçlar paneli vektörel çizim yazılımlarında genellikle sol kenarda yer alır. Panelde yer alan araçları genel olarak şu gruplara ayırabiliriz. Seçim araçları, çizim araçları, yazı araçları, taşıma ve zum araçları.


8. Soru

Adobe InDesign ve QuarkXPress hakkında bilgi veriniz.

Cevap

QuarkXPress ve InDesign vektörel temelli yazılımlardır. Ancak çizim yapmanın ötesinde sayfa düzeni tasarımına yönelik yazılımlardır. Adobe firmasının 2000’lerde piyasaya sürdürdüğü InDesign, masaüstü yayıncılıkta hızla yayılan ve gelişen bir yazılımdır. Metin ve resimlere aynı ortamda hakimiyeti ve Adobe Photoshop ile hızlı alışverişi ile tercih edilen bir yazılım haline gelmiştir. Kullanım olarak QuarkXPress, Illustrator ve Freehand ile benzerlikler gösteren InDesign, pek çok özelliği detaylarıyla barındırmasına ek olarak kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir. Özellikle sayfa tasarımı gibi metin ve resim ilişkisinin olduğu alanlarda kullanılır. Bunun yanı sıra temel çizim gereçlerine de sahiptir.


9. Soru

Bir çizgiye kalınlık verebilmek için hangi yöntemler uygulanır ?

Cevap

Bir çizgiye kalınlık vermek için: • Tools (Araçlar) Panelindeki Stroke kutusuna veya Swatcbes (Renk Paleti) Panelindeki Stroke kutusuna tıklayınız. • Dilediğiniz değeri girerek istenen çizgi kalınlığına ulaşabilirsiniz.


10. Soru

Eğri çizgiler çizmek için hangi yöntemler uygulanmaktadır?

Cevap

Eğri çizgiler çizmek için: • Pen(Çizim Kalemi) aracını seçin ve çizginin başlanmasını istediğiniz yere tıklayın • Çizginin bitmesini istediğiniz noktaya tıklayın ve imleci sürüklemeye devam edin. İkinci çapa noktasının yön tutamaçlarına sahip olduğunu göreceksiniz. • Bu şekilde yeni bir noktaya tıklayıp imleci sürüklemeye devam ederek çizim yaptıkça eğrileri kontrol edebilmenin alıştırmasını yapmış olacaksınız.


11. Soru

Yarım daireleri çizebilmek için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Yarım daireler çizebilmek için: • Pen (çizim kalemi) aracını seçin ve çizginin başlamasını istediğiniz yere tıklayın, yukarıya doğru sürükleyin. (Bunu Shift tuşuna basılı olarak yaparsanız tam 90 derecelik bir açıda sürüklemiş olursunuz). • İkinci noktaya tıkladığınızda yine imleci yukarıya doğru ( ve düz olması için Shift tuşuna basarak) sürükleyin ve eğri istediğiniz büyüklüğe geldiğinde fareyi bırakın. • Yan yana bir aşağı, bir yukarı bakan yarım daireler çizmek için bir önceki çizimde olduğu gibi önce çizginin başlamasını istediğiniz yere tıklayın ve yukarıya doğru sürükleyin, ikinci noktaya tıkladığınızda yine imleci aşağıya doğru sürükleyin. Üçüncü noktayı koymak istediğiniz yere gelin ve fareye tıkladıktan sonra yukarıya doğru sürükleyin. • Yan yana yukarı bakan yarım daireler çizmek istediğinizde yine bir önceki çizimde olduğu gibi önce çizginin başlamasını istediğiniz yere tıklayın ve yukarıya doğru sürükleyin, ikinci noktaya tıkladığınızda yine imleci aşağıya doğru sürükleyin. Bu noktada Alt tuşuna basılı tutarak yön tutamaçlarına müdahale edebileceğinizi göreceksiniz. Alttaki yön tutamacını Alt tuşuna basılı haldeyken tutup, yukarıdaki yön tutamacının yanına sürükleyin. Böylece bir sonraki noktayı koyduğunuzda eğim yine yukarı doğru olacaktır. • Yarım daireye bitişik düz çizgi çizmek istediğinizde yarım daireye ait son çapa noktasının üzerine bir kez daha tıklayın. Böylece yön tutamacı sıfırlanır ve düz çizgi çizmeye elverişli hale gelir. Bunu yaptıktan sonra düz çizginin bitmesini istediğiniz noktaya tıklayın ve düz çizgiyi çizin.


12. Soru

Adobe Illustrator hakkında bilgi veriniz.

Cevap

Adobe Illustrator baskı, multimedia ve internet ortamlarına yönelik grafiker oluşturma konusunda endüstri standardı haline gelmiş bir çizim programıdır. Kullanım alanı oldukça geniştir, ancak özellikle detaylı çizimler, amblem/logo tasarımları ve afiş, ambalaj gibi hemen her grafik üründe kullanımı yaygındır. Çok yönlü çizim araçları ve doğala yakın fırça çeşitleri ile piksel bazlı bir görüntüyü vektörel hale dönüştürmeye yarayan Trace (Çizim Kopyalama) seçeneği Adobe Illustrator yazılımı öne çıkaran özelliklerden bazılarıdır. Adobe ailesinden oluşu, Photoshop gibi programlar ile alışverişi kolaylaştırmış, bu da Illustrator için önemli bir avantaj olmuştur. Illustrator, Freehand yazılımının içerdiği bazı özellikleri de yeni versiyonlarında bünyesine katarak yaygın biçimde kullanım sağlamayı sürdürmektedir.


13. Soru

Vektörel işlemler hakkında bilgi veriniz.

Cevap

Vektörel bir çizim yapmak nokta ve çizgilerin sayfa üzerinde üretimi ve organizasyonu ile başlar. Vektörel programlarda sayfa, önceden belirlenmiş standart ölçüler ile açılır. Bu ölçüleri modifiye etmek veya farklı seçenekler yaratmak mümkündür, ancak standart olarak A4 boyutunda bir sayfa ilk aşamada uygun bir tercih olacaktır. Vektörel yazılımların pek çoğunda en temel şekillerden olan kare ve daire gibi şekilleri çizmek için hazır araçlar mevcuttur ancak bundan daha detaylı bir şekil çizilmesi gerektiğinde farklı araçlardan faydalanılır.


14. Soru

Vektörel temelli çizim yazılımları hakkında bilgi veriniz.

Cevap

Vektörel temelli çizim yazılımları detaylı çizimlere, şekil ve logo oluşturmaya, yazı ile ilgili çalışmaların yapılmasına tüm bunların düzenlenmesine olanak verir. Bunların yanı sıra piksel bazlı görüntüleri de destekleyerek görüntüler ve yazı-resim ilişkisini de kompoze etmeye olanak verirler. Tasarım alanında kullanılan vektörel bazlı yazılımların çalışma prensipleri hemen hemen aynıdır. Çizim için kullanılan araçlar, araç paletlerinin konumları, menülerde yer alan komutların işlevleri bire bir aynı olmasa bile birbirine paraleldir. Bu nedenle bir yazılımı öğrendiğinizde bir başka yazılımı kullanmak zor olmamaktadır.


15. Soru

Vektör temelli çizim yazılımları hangi amaçla kullanılır?

Cevap

Vektör temelli çizim yazılımları iki boyutlu vektör grafiklerini basit geometrik elemanlarla çizmek amacıyla kullanılırlar. Çizim yaparken nokta, çizgi, eğri ve alanlardan yararlanan bu yazılımların en sık kullanılanları arasında Macromedia Freehand, Adobe Illustrator gelir. Corel Draw da PC kullanıcılarının tercih ettiği bir programdır.


16. Soru

Çizgi çizmek için hangi yöntemler kullanılmaktadır?

Cevap

Çizgi çizmek için: • Pen aracını seçin ve çizginin başlamasını istediğiniz yere tıklayın. • Çizginin bitmesini istediğiniz noktaya da tıkladığınızda çizgi belirecektir. • Buradan itibaren yeni bir yere tıkladığınızda çizgi tıkladığınız doğrultuda çizilmeye devam eder. •Çizginin bitmesini istiyorsanız araç panelinin en üstünde solda bulunan siyah ok işaretine, yani Selection (Seçim) aracına tıklayın.


17. Soru

Macromedia Freehand hakkında bilgi veriniz.

Cevap

Geometrik çizimlerde hassas kullanım ve teknik çizim alanında kullanışlılığının yanı sıra çoklu sayfa özelliği ile Freehand pek çok kullanıcının tercih ettiği bir yazılımdır. Freehand, Illustrator ile benzer işlevlere sahiptir. Kullanım amacı ve prensibi bakımından önemli benzerlikler gösteren bu iki yazılım, kullanım biçimi bakımından küçük de olsa bazı farklara sahiptir.


18. Soru

Vektörel çizimi piksel bazlı çizimden ayıran en önemli özellik nedir?

Cevap

Vektörel görseller matematiksel koordinatları olan noktaların birbirine bağlanması ile oluşurlar. Bir çizgiyi oluşturmak için piksel bazlı görsellerde olduğu gibi küçük kareciklerin yan yana boyanması yerine çizginin başlangıç ve bitiş noktaları belirlenir ve arası çizgi haline gelir. Bu özellik vektörel çizimi piksel bazlı çizimden ayıran en önemli özelliktir.


19. Soru

Alanlara renk ve çizgi kalınlığı verme hakkında kısaca bilgi veriniz.

Cevap

Vektörel programlar alan oluşturma mantığı ile çalışır. Renkli bir görüntü ancak bir alan oluşturulması ile meydana gelir. Biz çizimde iki ana bölümden bahsedebiliriz: çizgi ve çizginin içinde kalan alan. Çizgi ile ilgili renk ve kalınlık değişikliklerini Stroke (Kontur) menüsünden, alan ile ilgili renk ve doku değişikliklerini ise Fill (Dolgu) menüsünden yapabiliriz.


20. Soru

Vektörel tabanlı programlarda niçin daha az bellek harcanmaktadır?

Cevap

Daha yalın bilgi ile çalışması vektörel görsellere bir önemli avantaj daha sağlar, bu avantajın sonucu daha az kaplamalarıdır. Piksel bazlı görseller içerdiği her bir noktanın bilgisini taşırken, vektörel bazlı görseller sadece bir kaç noktanın bilgisini içerir, bu da daha az megabayt anlamına gelir.


21. Soru

Corel Draw hakkında bilgi veriniz.

Cevap

PC’lerde ağırlıklı olarak kullanılan Corel Draw yazılımı her türlü vektörel illüstrasyon ve sayfa düzeni çalışma için kullanılan bir yazılımdır. Freehand ve Illustrator’la kullanım amacı ve prensibi bakımından benzer işlevlere sahiptir.


22. Soru

Bir alanı desenle doldurmak için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Bir alanı desenle doldurmak için: • Desenler Adobe Illustrator yazılımında zengin seçeneklere sahiptir. Hazır desenleri kullanmak için Swatches menüsünün sol alt köşesinde yer alan Swatch Libraries Menu (Renk Örneği Kütüphanesi Menüsü) düğmesine basarak Pattems seçeneğinden dilediğiniz desen kütüphanelerinden birini veya bir kaçını açın. • Control panelindeki Fill (Dolgu) alanına tıklayın ve desenlerden birini seçerek alanın o desenle doldurulmasını sağlayın.


23. Soru

Pencil (serbest çizim kalemi) aracı hakkında kısaca bilgi veriniz.

Cevap

Serbest çizimler için kullanılan Pencil, detayları olmayan kaba çizimlerde oldukça kullanışlı ve hızlıdır. Fareye tıklandığında çizim yapmaya başlayan Pen aracını sürükledikçe çizginin farenin gittiği yere doğru çizildiğini göreceksiniz. Çizginin eğilme ve kırılma noktalarında çapa noktası denen ara noktalar yer alır. Bu çapa noktalarını arttırmak, azaltmak veya müdahale ederek çizginin eğimini değiştirmek mümkündür.


24. Soru

Line/Line Segment (düz çizgi) aracı hakkında kısaca bilgi veriniz.

Cevap

Line (düz çizgi) aracı iki noktanın birleşmesiyle oluşan doğru şeklinde çizgiler çizer. Çizilen çizgiler düz bir çizgi halinde oluşur ve devam etmez. Bir çizgi çizmek için fareyi tıklamanız ve sürüklemeniz yeterlidir.


25. Soru

Bir rengi Swatches (Renk Paleti) paneline kaydetmek hangi yöntemler uygulanır ?

Cevap

• Rengi Fill(Dolgu) kutusundan sürükleyerek Swatches (Renk Paleti) panelinin üzerine tıklayın. • Swatches (Renk Paleti) panelinin alt kısmında yer alan New Swatch (Yeni Renk) düğmesine tıklayın veya sağ üst köşedeki ok ile çıkan Swatch (Renk Paleti) paneli menüsünden New Swatch (Yeni Renk) seçin.


26. Soru

Yazı karakterinin boyutunu değiştirmek için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Yazı karakterinin boyutunu değiştirmek için: • Yazının seçili olmasına dikkat ediniz. • Control panelindeki font menüsünde dilediğiniz ölçüyü girin veya menüde yer alan ölçülerden birini seçin.


27. Soru

İki metin alanını birbirine bağlayarak akan metnin devamını sağlamak için hangi yöntemler uygulanmaktadır?

Cevap

İki metin alanını birbirine bağlayarak akan metnin devamını sağlamak için: • Metnin yer aldığı ilk metin alanını seçerek sağ alt köşesindeki “+” işaretine tıklayın.(Bu “+” işareti metnin metin alanına sığmadığını gösterir) • Önceden açılmış olan İkinci boş metin alanının sol üst köşesindeki içinde ok bulunan kutucuğa tıkladığınızda metin ikinci metin alanına akar.


28. Soru

Çizim araçları ile manuel çizim yapmak için hangi yöntemler uygunlanır?

Cevap

Çizim araçları ile manuel çizim için: • Yazılıma File>Place (Dosya>Yerleştir) komutu ile bir görüntü çağırınız. • Bu görüntünün üzerine tıpkı şeffaf bir kağıt yerleştirir gibi yeni bir katman yerleştiriniz. Bunun için Window>Layers (Katmanlar) seçeneği ile Layers (Katmanlar) panelini açınız. • Panelin sağ altında yer alan Create New Layer (Yeni Katman Yarat) seçeneğine tıklayarak yeni bir katman oluşturunuz. • Yapacağınız çizimler bu yeni katmanda yer alacak ve orijinal görüntü altta kalacaktır


29. Soru

Açılan bir metin alanına önceden yazılmış bir metni çağırmak için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Açılan bir metin alanına önceden yazılmış bir metni çağırmak için: • Yazı alanının seçili olmasına dikkat ediniz. • File>Place komutuna tıklayınız ve açılan pencereden yerleştirmek istediğiniz metni seçiniz.


30. Soru

Bir metin alanı açmak için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Bir metin alanı açmak için: • Type (Yazı) aracına tıklayınız. • Metni oluşturmak istediğiniz noktaya tıklayınız ve yazı çerçevesi oluşturmak üzere fareyi sürükleyiniz.


31. Soru

Bir metin alanına sütunlar açmak için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Bir metin alanına sütunlar açmak için: • Yazı alanının seçili olmasına dikkat ediniz. • Type>Area Type Options (Yazı Alanı Seçenekleri) menüsüne gidiniz. • Columns(Sütunlar) başlığının altında Number (Sütun Sayısı) seçeneğine istediğiniz sütun sayısını giriniz. • Sütun genişliği için Span, sütun arası boşluk için ise Gutter alanlarına değer giriniz.


32. Soru

Metnin yazı karakterini (fontunu) değiştirmek için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Metnin yazı karakterini (fontunu) değiştirmek için: • Yazının seçili olmasına dikkat ediniz. • Control panelindeki font menüsüne tıklayın ve istediğiniz fontu seçin. • Fontun ailesinde yer alan Bold, Italıc gibi seçeneklere de font menüsünün hemen sağındaki menüden ulaşabilirsiniz.


33. Soru

Yazı karakterinin rengini değiştirmek için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Yazı karakterinin rengini değiştirmek için: • Yazının seçili olmasına dikkat ediniz. • Control panelindeki veya Tools(Araç) Panelindeki Fill (Dolgu) düğmesine tıklayın. • İstediğiniz rengi Color (Renk) veya Swatches (Renk Paleti) panelinden seçtiğinizde seçilen yazı bu rengi alacaktır.


34. Soru

Rehber görüntü yardımıyla vektörel çizim yapmayı kısaca anlatınız.

Cevap

Vektörel yazılımlarda çizim yaparken rehber bir görüntüden yararlanmak mümkündür. Bunun için seçilen bir görüntü dosyası vektörel yazılıma çağrılır ve piksel bazlı görüntü çeşitli yöntemlerle vektörel hale getirilir. Bunu yapmanın iki ana yolu vardır. Birincisi otomatik vektörel hale getirme seçeneklerinden yararlanmak, ikinci ise görüntünün üzerinden çizim araçları ile manuel olarak çizim yapmaktır.


35. Soru

Paragraf özelliklerini değiştirmek için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Paragraf özelliklerini değiştirmek için: • Metnin seçili olmasına dikkat ediniz. • Control panelindeki Paragraph (Paragraf) sözcüğüne tıklayarak paneli açın. • Bu panelde bloklama, paragraf öncesi ve sonrası boşluk, tireleme gibi pek çok seçenek bulunmaktadır. Bu seçeneklerde farklı değerler girerek paragrafta istediğiniz düzeni elde etmek mümkündür.


36. Soru

Live Trace (Çizim Kopyalama) aracını kullanmak için hangi yöntemler uygulanır?

Cevap

Live Trace (Çizim Kopyalama) aracını kullanmak için: • Yazılıma File>Place (Yerleştir) komutu ile görüntü çağırınız. • Resmin seçili olmasına dikkat ediniz. • Pencerenin üst tarafındaki bulunan Control Panel’indeki Live Trace (Çizim Kopyalama)’in yanındaki oka tıklayınız ve verilen seçeneklerden uygun olanını seçiniz. • Bu aşamada piksel bazlı görüntü vektörel hale gelmiştir. • Vektörel çizime müdahale etmek istenildiği zaman yine yukarıdaki panelde Live Trace (Çizim Kopyalama) komutunun yanında bulunan Expand (Genişlet) komutu ile çizimi müdahale edilebilir durumu getiriniz.


37. Soru

Herhangi bir çizimin nereye ve ne büyüklükte çizileceğini belirlemek adına faydalandığımız araç nedir ?

Cevap

Görüntü menüsü içerisinde cetvel aracı kullanılmalıdır.


38. Soru

Matematiksel koordinatları olan noktaların birbirine bağlanması ile oluşan görsel hangisidir?

Cevap

Vektörel görseller


39. Soru

Vektörel görseller ile piksel bazlı yazılımların arasındaki farklar nelerdir?

Cevap

Vektörel görseller daha az yer kaplar. Piksel bazlı görseller içerdiği her bir noktanın bilgisini taşırken, vektörel bazlı görseller sadece bir kaç noktanın bilgisini içerir, bu da daha az megabayt anlamına gelir. Yine çok önemli bir avantaj, vektörel görsellerin çözünürlük sorunu olmayışıdır. Yani vektörel olan bir görsel istenildiği ölçüde büyütülebilir ya da küçültülebilir. Bu işlemde hiç bir kalite kaybı yaşanmaz. Oysa piksel bazlı bir görsel ancak çözünürlüğünün yettiği oranda basılabilir veya yayımlanabilir. Özellikle yazının ağırlıklı olduğu tasarımlarda vektörel yazılımlar kullanılır, bunun sebebi harflerin keskin ve okunur görünmesi gerektiğidir. Herhangi bir çözünürlük probleminde yazının okunurluğunda sorun olabileceğinden metin yer alan tasarımlarda vektörel yazılımlar tercih edilir. Bunun diğer bir sebebi ise vektörel yazılımların yazı tasarımı yapmaya elverişli oluşudur. Yazı ile ilgili her tür detay vektörel yazılımlarda bulunur. Piksel bazlı yazılımlarda ise yazıya dair seçenek ve bu seçeneklerin kullanım kolaylığı vektörel yazılımlara oranla daha kısıtlıdır. 


40. Soru

İki boyutlu vektör grafiklerini basit geometrik elemanlarla çizmek amacıyla kullanılan yazılım hangisidir?

Cevap

Vektör temelli çizim yazılımları


41. Soru

Özellikle detaylı çizimler, amblem/logo tasarımları ve afiş, ambalaj gibi hemen her grafik üründe kullanımı yaygın olan program hangisidir?

Cevap

Adobe Illustrator


42. Soru

Her türlü vektörel ilüstrasyon ve sayfa düzeni çalışması için kullanılan yazılım hangisidir?

Cevap

Corel Draw


43. Soru

Özellikle sayfa tasarımı gibi metin ve resim ilişkisinin olduğu alanlarda kullanılan, masaüstü yayıncılıkta hızla yayılan ve gelişen yazılım hangisidir?

Cevap

Adobe InDesign ve QuarkXPress


44. Soru

Letter sayfa boyutu hangi ülkede kullanılır?

Cevap

ABD


45. Soru

Vektörel çizim yazılımında bulunan panellerde yer alan araçlar nelerdir?

Cevap

Seçim araçları, çizim araçları, yazı araçları, taşıma ve zum araçları.


46. Soru

Vektörel çizim yazılımlarında bulunan pencil (serbest çizim kalemi) ne işe yarar?

Cevap

Serbest çizimler için kullanılan Pencil, detayları olmayan kaba çizimlerde oldukça kullanışlı ve hızlıdır. Fareye tıklandığında çizim yapmaya başlayan Pen aracını sürükledikçe çizginin farenin gittiği yere doğru çizildiğini göreceksiniz. Çizginin eğilme ve kırılma noktalarında çapa noktası denen ara noktalar yer alır. Bu çapa noktalarını artırmak, azaltmak veya müdahale ederek çizginin eğimini değiştirmek mümkündür.


47. Soru

İki noktanın birleşmesiyle oluşan doğru şeklinde çizgiler çizen araç hangisidir?

Cevap

Line (Düz Çizgi) aracı


48. Soru

Temel geometrik şekiller oluşturmak için hangi araç kullanılır?

Cevap

Rectangle (Dikdörtgen)


49. Soru

Hassas çizimler için hangi araç tercih edilmelidir?

Cevap

Pen (Çizim Kalemi)


50. Soru

Çapa noktaları nedir?

Cevap

Çapa noktaları (Anchor Points): Çapa noktaları çizginin aralıklarını belirler ve çizginin bölümlerini birbirine bağlar.


51. Soru

Yön tutamaçları nedir?

Cevap

Yön Tutamaçları (Direction Handles): Yön tutamaçları çizgilerin eğimini belirler. Bu tutamaçlara müdahale ederek eğrinin açısını ve uzunluğunu değiştirebilirsiniz.


52. Soru

Düz çizgiler çizmek için hangi işlemler yapılmalıdır?

Cevap

  • Pen (Çizim Kalemi) aracını seçin ve çizginin başlamasını istediğiniz yere tıklayın.
  • Shift tuşuna basılı tutarak ikinci noktaya tıklayın. Çizginin tamamen düz olduğunu göreceksiniz.
  • Shift tuşu basılı iken 45 derecelik açılarla her yöne doğru çizgiler çizmek mümkündür.


53. Soru

Çizginin kalınlığı, rengi, birleşme yeri seçenekleri ve kesik çizgi seçenekleri ile ilgili seçeneklere hangi menüden ulaşılır.

Cevap

Stroke (Kontur)


54. Soru

Çizginin çevrelediği alanı dolduran renk, doku, degrade ve transparanlık seçeneklerine hangi menüden ulaşılır?

Cevap

Fil (Dolgu)


55. Soru

Bir çizgiye kalınlık vermek için hangi işlemler yapılır?

Cevap

  • Tools (Araçlar) Panelindeki Stroke kutusuna veya Swatches (Renk Paleti) Panelindeki Stroke kutusuna tıklayın.
  • Dilediğiniz değeri girerek istenen çizgi kalınlığına ulaşın.


56. Soru

Hem MacOS hem de Windows işletim sistemlerinde çalışan, aynı zamanda gelişmiş dil desteği ve tipografik kontrol sağlaması nedeniyle tercih edilen format hangisidir?

Cevap

OpenType


57. Soru

Bir metin alanı açmak için hangi işlemler yapılmalıdır?

Cevap

  • Type (Yazı) aracına tıklayınız.
  • Metni oluşturmak istediğiniz noktaya tıklayınız ve yazı çerçevesi oluşturmak üzere fareyi sürükleyiniz.


Yukarı Git

Sosyal Medya'da Paylaş

Facebook Twitter Google Pinterest Whatsapp Email