Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı 2 Dersi 2. Ünite Sorularla Öğrenelim
Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatında Hikaye Ve Roman-Iı (İkinci Kuşak)
- Özet
- Sorularla Öğrenelim
İkinci kuşakla birlikte Türk edebiyatında hangi türlerde realist edebiyat eserleri verilmeye başlanmıştır?
İkinci kuşakla Türk edebiyatında hikâye ve roman türlerinde realist edebiyat eserleri verilmeye başlanır.
Tanzimat edebiyatının ikinci kuşağının az sayıda hikaye ve roman yazarı yetiştirmesi neyi gösterir?
Tanzimat edebiyatının ikinci kuşağının az sayıda hikâye ve roman yazarı yetiştirmesi, yeniliğin henüz gereğince yayılmadığını gösterir.
Tanzimat Dönemi Türk edebiyatının ikinci kuşak hikâye ve romancıları kimlerdir?
Tanzimat Dönemi Türk edebiyatının ikinci kuşak hikâye ve romancıları Recaizâde Mahmut Ekrem ve Sami Paşazâde Sezai’dir.
İkinci kuşak hikâye ve romancıları, toplumsal sorunlara nasıl yaklaşmaya çalışmışlardır?
İkinci kuşak hikâye ve romancıları, toplumsal sorunlara daha problematik yaklaşmaya
çalışırlar.
Romanlardaki dramatik aksiyona olaylardan çok hangi konular yön vermeye başmıştır?
Romanlardaki dramatik aksiyona olaylardan çok; esaret, kadın hakları, kıskançlık, masumiyet, özentili yaşayışların yarattığı yıkımlar gibi konular yön vermeye başlar.
Birinci kuşağın romantizmden kaynaklanan anlayışa bağlı hikâye ve roman yazmasına karşılık ikinci kuşak daha çok hangi anlayışa yaklaşan bir tutum sergiler?
Birinci kuşağın romantizmden kaynaklanan anlayışa bağlı hikâye ve roman yazmasına karşılık ikinci kuşak daha çok realist anlayışa yaklaşan bir tutum sergiler
Recaizâde Mahmut Ekrem, romanı ve hikayeyi nasıl adlandırmıştır?
Romanı “büyük hikâye”, hikâyeyi ise “ufak hikâye” şeklinde adlandırır.
Recaizâde Mahmut Ekrem'in yazmış olduğu iki roman bulunmaktadır. Bunlar hangileridir?
Recaizâde Mahmut Ekrem’in iki roman ve iki hikâyesi bulunmaktadır. Romanları, Saime ve Araba Sevdası; hikâyeleri ise “Muhsin Bey yahut Şairliğin Hazin Bir Neticesi” ve “Şemsa”dır.
Recaizâde Mahmut Ekrem’in yazmış olduğu iki hikâyesi bulunmaktadır. Bunlar hangileridir?
Recaizâde Mahmut Ekrem’in iki roman ve iki hikâyesi bulunmaktadır. Romanları, Saime ve Araba Sevdası; hikâyeleri ise “Muhsin Bey yahut Şairliğin Hazin Bir Neticesi” ve “Şemsa”dır.
Recaizâde Mahmut Ekrem tarafından yazılan ''Araba sevdası'' romanında işlenen konu nedir?
Araba Sevdası ise yanlış Batılılaşma ve özentili hayat üzerine kurulur.
Recaizâde Mahmut Ekrem’in ilk roman denemesi olarak kabul edilebilen eserinin adı nedir?
Saime, aslında hikâyeden çok romana yaklaşan formuyla Recaizâde Mahmut Ekrem’in ilk roman denemesi olarak kabul edilebilir
Recaizâde Mahmut Ekrem tarafından yazılan Saime’de hangi olaylar dizisi ele alınmıştır?
Saime’de günlük hayat içerisinde sıkça karşılaşılabilen sıradan olaylar dizisi ele alınır.
Recaizâde Mahmut Ekrem’in Saime’den sonra hikâye ve roman alanında yayımlanan diğer eserinin adı nedir?
Recaizâde Mahmut Ekrem’in Saime’den sonra hikâye ve roman alanında yayımlanan diğer eseri “Muhsin Bey yahut Şairliğin Hazin Bir Neticesi” (1888)’dir
“Muhsin Bey yahut Şairliğin Hazin Bir Neticesi” eseri hangi konu üzerine kurulur?
“Muhsin Bey yahut Şairliğin Hazin Bir Neticesi” romantik bir aşk hikâyesi üzerine kurulur.
Recaizâde Mahmut Ekrem’in “Şemsa” (1895) hikâyesi konusunu nereden almıştır?
Recaizâde Mahmut Ekrem’in “Şemsa” (1895) hikâyesi konusunu yaşanmış bir hayat sahnesinden alır. Bu hikâyede küçük yaşta öksüz ve yetim kalıp Anadolu’dan getirilen bir kız çocuğunun evlatlık olarak verildiği evde kendisine karşı gösterilen ilgiye ve tedavi çabalarına rağmen yakalandığı hastalıktan kurtulamayarak ölmesi konu edinilir (Parlatır, 1995, s. 217).
Âkif Paşa’dan itibaren işlenen çocuk sevgisiyle ölüm teminin iç içe ilerleyişi Recaizâde Mahmut Ekrem’in hangi eseri ile bir daha karşımıza çıkar?
Âkif Paşa’dan itibaren işlenen çocuk sevgisiyle ölüm teminin iç içe ilerleyişi “Şemsa” ile bir daha karşımıza çıkar.
Sami Paşazâde Sezai'nin hangi kitabında toplanan hikâyeler Batı tarzı küçük hikâyenin yolunun açılmasında etkili olur?
Küçük Şeyler başlıklı kitabında toplanan hikâyeleriyle Batı tarzı küçük hikâyenin yolunun açılmasında etkili olur.
Hikâyeyi bağımsız bir tür olarak ilk kez kabul eden yazarımız kimdir?
Sami Paşazâde Sezai, Türk edebiyatında küçük hikâyenin öncüsüdür. Hikâye, onun kaleminden çıkan ürünlerle Batı tarzında başarılı örneklerine kavuşur. Hikâyeyi bağımsız bir tür olarak ilk kez kabul eden de odur.
Sami Paşazâde Sezai, yazdığı hikâyeleri 1891’de Küçük Şeyler başlığı altında bir kitapta
toplar. Kitap, bir ön sözle kaç farklı metinden oluşur?
Sami Paşazâde Sezai, yazdığı hikâyeleri 1891’de Küçük Şeyler başlığı altında bir kitapta toplar. Kitap, bir ön sözle sekiz farklı metinden oluşur.
Araştırmacılar tarafından modern anlamda Türk edebiyatındaki kısa hikâyenin başlangıcı kabul edilen kitabın adı nedir?
Sami Paşazâde Sezai’nin Küçük Şeyler adlı kitabında yer alan hikâyeleri, araştırmacılar tarafından modern anlamda Türk edebiyatındaki kısa hikâyenin başlangıcı kabul edilir.
Sami Paşazâde Sezai’nin hangi romanı Türk edebiyatında kölelik (esaret) konusunu ele alan eserlerin başında yer alır?
Sami Paşazâde Sezai’nin Sergüzeşt (1889) romanı Türk edebiyatında kölelik (esaret) konusunu ele alan eserlerin başında yer alır.